English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش العربیه: دیدار نمایندگان ملتهای غیرفارس با پارلمان اروپا

آذوح: فعالان حقوق بشری اقلیت های ملی مذهبی ایران روز یکشنبه 28-9-2014 از ملاقات هیئتی از نمایندگان و اعضاء کمیته روابط بین المللی "کنگره ملیتهای ایران فدرال" با تعدادی از نمایندگان جدیدالانتخاب پارلمان اروپا خبر دادند.

به گزارش العربیه به نقل از اعضای کمیته روابط بین المللی "کنگره ملیتهای ایران فدرال"، این ملاقات ها از روز دوشنبه 22 تا پنجشنبه 25 سپتامبر هفته گذشته انجام گرفت.

طبق این گزارش هیئت مذکور متشکل از دکتر کریم بنی سعید عبدیان و ناصر بلیده ای از اعضاء کمیته روابط بین المللی "کنگره ملیت های ایران" و خانم آیدا کریملی از "اتحاد آذربایجان جنوبی" وخانم شیما اهوازی از "سازمان حقوق بشر اهواز" بوده است.

هدف ازملاقات نمایندگان ملیت های ایران فدرال با پارلمان اروپا

دکتر کریم عبدیان فعال حقوق بشر در تماسی با العربیه گفت: "هدف اصلی این ملاقات، توضیح وضعیت پیچیده حقوق بشر در ایران بویژه در مناطق قومی، ارائه دلایل و نشانه های تشدید فشارها به فعالان سیاسی- مدنی در مناطق مختلف و افزایش اعدامها در ایران برای نمایندگان جدیدالانتخاب پارلمان اروپا بود- که گرچه حدود دو ماه از اتمام انتخابات گذشته است - ولی در حقیقت دو هفته بیش نیست که عملا پارلمان اروپا کار خود را شروع کرده است."

وی افزود: "محور اصلی این دیدار ملاقات با اعضاء جدید کمیته بین المللی، کمیته روابط با ایران، کمیته حقوق بشر، کمیته محیط زیست، کمیته امنیت و کمیته جامعه مدنی و عدالت بود. هیئت با اعضاء این کمیته های پارلمانی از جمله پرفسور کلاس بوخنر - و اقای تونر کلمان و خانم دکتر کورتیلیا ارنست، خانم مارجتی دوچ وآقای تری کابراس و نیز با مسئولین احزاب پارلمانی از جمله با احزاب سوسیالیست و سبز و حزب مردم اروپا و ائتلاف احزاب سوسیالست و مترقی- ائتلاف احزاب لیبرال و دمکرات و نیز ائتلاف احزاب سبز ملاقات نمودند".

بر اساس این گزارش نمایندگان اقلیت های قومی و مذهبی طی این 4 روزعلاوه بر ملاقات با اعضای پارلمان با مسئولین کمیسیون اروپا و به طور اخص با روسای ادارات روابط ایران و اروپا و با مسئولین روابط اروپا و خاور میانه و نیز مسئولین حقوق بشر و گروه هماهنگی مذاکرات P5+1 ملاقات کردند.

اهمیت ملاقات نمایندگان ملیت ها با پارلمان اروپا

ناصر بلیده ای یکی از اعضای فعال کمیته روابط خارجی "کنگره ملیت های ایران فدرال" نیز ضمن تاکید بر اهمیت این دیدارها گفت: " ما در همه دیدارها با نمایندگان پارلمان اروپا و دیگر نهادهای حقوق بشری، آنها را از واقعیت های نقض حقوق بشر در ایران به ویژه در مناطق قومی آگاه کردیم. ما برای پارلمان اروپا فاش کردیم که با گذشت یک سال و نیم از پیروزی روحانی در انتخابات و تصدی ریاست جمهوری، نه تنها وضعیت حقوق بشر در ایران بهبود نیافته بلکه به مراتب بدتر نیز شده است. تعداد اعدام ها در یک سال گذشته بیش از 700 تن اعدام شدند. اغلب این اعدام ها جنبه سیاسی داشته و با اتهاماتی تحت عنوان "محاربه"، "مفسد فی الارض" و " اقدام بر علیه امنیت ملی" در سراسر ایران و بویژه در مناطق عرب نشین جنوب غرب ایران، بلوچستان و کردستان عملا اجرا شده است".

وی افزود:" علاوه بر این موضوع افزایش اختناق بیش از حد در درون کشور و نقش منفی دولت ایران در همه منازعات و جنگ های داخلی کشورهای خاورمیانه و دیگر حوادث منطقه را به طور مفصل در دیدارهای مختلف مطرح کردیم . برای نمایندگان پارلمان اروپا توضیح داده شد که با بررسی کارنامه بیش از یکساله آقای روحانی واضح است که هیچکدام از وعده های انتخاباتی ایشان در موارد طرح 10 ماده ای ایشان بنام " طرح اقوام" – که شامل موارد مهم مورد مطالبه ملیتهای غیر فارس و دیگر اقلیتهای ملی و مذهبی و زبانی در گذشته بوده است- از جمله تدریس به بزبان مادری، مطلقاً و در هیچ سطحی تحقق نیافته است".

بر ملاکردن سیاست های یکسان سازی اجباری در مناطق قومی

کمیته روابط بین المللی گنگره ملیت های ایران فدرال در گزارش خود که نسخه ای از آن به العربیه ارسال شده آورده است: "اعضاء هیئت مدارک مشخصی از سیاست یکسان سازی اجباری ملیت های غیر فارس، غصب ومصادره اراضی کشاورزان مردم عرب اهواز، انحراف رود کارون به مناطق فارس نشین مرکز و عدم آبگیری دریاچه های ارومیه و هامون و دیگر نشانه های سیاست های پاکسازی قومی و نسل کشی فرهنگی بر آنان، ارائه نمودند- و نیز نشان دادند که افزایش دستگیری و اعدامها در ملاء عام ، برای ارعاب مردم ، یورش و هجوم وحشیانه به زندانیان سیاسی دربند و به خانواده های آنها در خارج زندان، ناپدید شدن فعالان و تشدید خفقان؛ کارنامه یکسال و نیمه آقای روحانی در مورد حقوق بشر بوده است - و اینکه نه فقط هیچگونه نشانه ای از مخالفت آقای روحانی با سیاست یکسان سازی اجباری ملت های غیر فارس موجود نیست - بلکه بمراتب بسیار بیشتر از گذشته ادامه دارد. تمرکز هرچه بیشتر قدرت در مرکز و سلطه و سیطره سپاه با شتاب فوق العاده و بی سابقه ای در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، کماکان در جریان بوده است."

در پایان هیئت نمایندگان ملیت ها ایران فدرال، از نمایندگان پارلمان اروپا خواست که با تاْثیر گذاری بیشتری بر روی کمیسیون و شورای اروپا سعی شود در مذاکرات اتمی نقض حقوق بشر در ایران مطرح شود چون تفکیک این دو در مذاکرات -از جمله نگرانی های جامعه مدنی در ایران است.

قرار شد در این مورد پارلمان اروپا از نمایندگان مختلف اپوزیسیون و نیز نمایندگان زنان و نمایندگان اقلیتهای ملی و مذهبی برای ارائه مدارک و گزارشاتی در این مورد -در جلسات عمومی وعلنی پارلمان، دعوت بعمل آورد.

و نیز پیشنهاد لزوم تشکیل یک فراکسیون دائمی از نمایندگان ذینفع پارلمان برای پیگیری حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان و اقلیتهای ملی و مذهبی ، بین رهبران ائتلاف های پارلمانی، به بحث گذاشته شود.

http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2014/09/28/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7.html

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter