English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

امارات: ایران بايد پرچم خود را از جزيره ابوموسی بردارد

آذوح: وزیر امور خارجه امارات در سخنرانی خود در مجمع عمومى سازمان ملل گفت که ایران باید پرچم خود را از جزیره ابوموسی بردارد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در سخنرانی سازمان ملل گفت که ایران باید پرچم خود را از جزیره ابوموسی بردارد.

به گفته خبرگزارى ها شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان گفت:" دولت ما بار دیگر عدم پذیرش اشغال سه جزیره امارات توسط ایران را اعلام می کند".

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: "ما همچنین تاکید می کنیم که تمام اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان ایران برخلاف قوانین بین المللی و ارزش های انسانی است".

وی ادامه داد: "به همین منظور من اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران اخیرا پرچم خود را در جزیره ی ابوموسی که براساس تفاهمنامه 1971 متعلق به امارات است، برافراشته است."

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان خاطرنشان کرد: "کشورم به شدت به این اقدام ایران اعتراض دارد و آن را نقض کننده ی تفاهمنامه 1971 می داند. بنابراین از این تریبون مجددا از جامعه بین المللی می خواهیم  به ایران اصرار ورزد که به درخواست های صادقانه و صلح امیز امارات متحده عربی برای حل این مسئله چه از طریق مذاکرات مستقیم یا ارجاع آن به دادگاه بین امللی پاسخ دهد".

نماینده ايران در مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امارات در این سازمان، بار دیگر بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد و سخنان این مقام اماراتی درباره این جزایر را مصداق دخالت در امور داخلی ایران دانست.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، وزیر خارجه امارات در سخنرانی روز شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به جزایر سه گانه نسبت به برافراشتن پرچم ايران در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

نماينده ايران به سیاست حسن همجواری ایران با تمام کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی اشاره و مقام های این کشور را دعوت کرد تا سوء تفاهم های موجود در این خصوص را از طریق گفت وگوهای دوجانبه حل و فصل کنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter