English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه اتحادیه جوانان غرب آزربایجان در رابطه با اقدامات تروریستی حزب دمکرات کردستان ایران

آن‌گونه که منابع خبری و همچنین مسئولین گروه تروریستی “حزب دمکرات کردستان ایران” نیز اعلام نموده‌اند، گروه‌های عملیاتی این حزب با انجام اقدامات مسلحانه در منطقه غرب آزربایجان، رسماً خط‌ و مشی مبارزات خود را از فعالیت سیاسی به اقدامات مسلحانه تغییر داده‌اند.

گنج لر بیرلییاتحادیه جوانان غرب آزربایجان از ماه‌ها قبل و با توجه به اخبار دریافتی، از آموزش هسته‌های نظامی گروه تروریستی حزب دمکرات کردستان ایران و گروه تروریستی “کومله” توسط کارشناسان نظامی اسرائیل خبر داده بود و انجام اقدامات تروریستی دشمنان ارضی ملت آزربایجان را پیش‌بینی نموده بود.

حال پیش‌بینی‌های فعالین حرکت ملی آزربایجان به واقعیت پیوسته است. گروه تروریستی “حزب دمکرات کردستان ایران”، هم‌ردیف با گروه تروریستی پژاک، وارد عملیات مسلحانه در غرب آزربایجان شده است. همچنین، در روزهای آتی نیز خبر انجام اقدامات تروریستی گروه کومله را نیز خواهیم شنید. چنان‌که بارها متذکر شده‌ایم، رویکرد جدید حزب دمکرات کردستان ایران و گروه کومله، بی‌ربط با حوادث سوریه و عراق نبوده و درواقع بخشی از پروژه تغییر نقشه سیاسی و جغرافیایی منطقه می‌باشد. در این میان، گروه‌های مسلح کوردی ابزار پیاده‌سازی این پروژه بوده و منطقه غرب آزربایجان نیز میدان زورآزمایی دولت ایران و کشورهای غربی خواهد بود.

تسلط خاندان بارزانی بر چاه‌های نفتی شمال عراق، تسلیح و آموزش شبانه‌روزی پیکارجویان کورد در سوریه و عراق به بهانه مقابله با عروسک‌کوکی به نام “داعش”، سرآغاز تغییر جغرافیای سیاسی منطقه می‌باشد. در این گیرودار، به دلیل سیاست‌های احمقانه حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری اردوغان، اولین قربانی این منازعات، ترکمن‌های عراق بوده و قربانی بعدی این پروژه نیز بی‌شک ترک‌های آزربایجان جنوبی خواهند بود.

مهاجرت هدف‌دار ده‌ها هزار نفر از ساکنین کورد سوریه، یادآور حوادث سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۸ در منطقه می‌باشد که در آن تحولات ملت ترک بخش بزرگی از اراضی تاریخی خود را از دست داد. امروز نیز بازیگران پروژه تغییر جغرافیای سیاسی منطقه با پدید آوردن جنگ‌های خونین، موجب هجرت دسته‌جمعی اکراد می‌گردند تا پازل تشکیل کردستان بزرگ و تسلط بر چاه‌های نفت شمال عراق تکمیل گردد. به نظر می‌رسد که بار دیگر قربانی این پروژه، ملت ترک آزربایجان جنوبی خواهد بود. بر کسی پوشیده نیست ‌که ترکمن‌های سوریه و عراق در سیر این تحولات به‌صورت ناباورانه‌ای قتل‌عام شدند اما صدای هیچ کانون حقوق بشر غربی بلند نشد و حتی حزب عدالت و توسعه نیز اجازه مسلح شدن و ورود آن‌ها به داخل خاک ترکیه را نداد. این در حالی بود که هزاران کورد ایزدی از مرزها ترکیه گذشتند تا پروژه تغییر جغرافیای سیاسی منطقه گامی به جلو برود.

احزاب تروریستی کورد ایران که خود را برای پرده دوم نمایش آماده می‌کنند، دستورالعمل این خیمه‌شب‌بازی خطرناک را گرفته و وارد فاز عملیاتی شده‌اند. مسئولین حزب دمکرات کردستان ایران، نیروهای عملیاتی خود را مدافعان شرق کردستان نامیده و حوزه عملیاتی خود را استان اورمیه(!) اعلام می‌دارد. حال سؤال اینجاست که این تروریست‌ها چرا در سنندج و کامیاران و کرمانشاه وارد فاز عملیاتی نمی‌شوند؟ جواب بسیار روشن است؛ آن‌ها نیاز به بسترسازی برای اشغال اراضی منطقه غرب آزربایجان را دارند.

پروژه تغییر جغرافیای سیاسی منطقه سال‌ها از دید فعالین حرکت ملی آزربایجان به دور نبوده و نیست ولی نقش مخرب و مرموز سیاسیون تهران و سیاست‌های پر از رخوت و سستی رهبران کشورهای ترک در آنکارا و باکو؛ مبارزات ضد تروریستی ملت ترک آزربایجان را بی‌نتیجه گذاشته است.

حال پرده از رخ بازیگران منطقه‌ای و جهانی افتاده است. برای عموم واضح و روشن است که چیزی جز اراده ملی این ملت راه چاره مقابله با اقدامات احزاب تروریستی نیست. بنابراین بایستی که بااراده پولادین برای دفاع از اراضی تاریخی آزربایجان آماده شد و غده سرطانی تروریسم در غرب آزربایجان را با تمام قوا مجبور به خروج از اراضی تاریخی نمود.

باید به احزاب تروریستی کورد همچون حزب دموکرات کردستان ایران، کومله و پژاک که مجری پروژه تغییر جغرافیای سیاسی منطقه بوده و مدعی اراضی غرب آزربایجان می‌باشند، به‌صراحت اعلام بداریم که زمان تعامل و تحمل به پایان رسیده است و ملت ترک آزربایجان بیش از این اهانت و جسارت‌ این گروه‌های تروریستی را بر نخواهد تابید.

اتحادیه جوانان غرب آزربایجان

چهارشنبه ـ نهم مهرماه ـ نودوسه

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter