English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعزام تانک و نیرو توسط آمریکا به حوزه بالتیک و لهستان

آذوح: در ادامه تنش‌ها میان غرب و روسیه، ایالات متحده خبر داد که تا دو هفته دیگر نظامیان، تانک‌های جدید و تسلیحات دیگر را در لهستان و سه کشور حوزه بالتیک مستقر می‌کند.

خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه، نهم مهر، خبر داد که یگان اعزامی از سوی آمریکا «آیرن‌هورس» نام دارد و شامل ۷۰۰ سرباز و حدود ۲۰ تانک و شماری خودروی زرهی است.

بنا بر گزارش‌ها، یگان یادشده از پایگاه خود در تکزاس به کشورهای بالتیک و لهستان اعزام شده و هم‌اینک به آلمان رسیده و در حال حرکت تجهیزات خود به سوی شرق است.

به گزارش رویترز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، قصد دارد با این اقدام پیام روشنی در مورد تعهد خود به دفاع از هم‌پیمانان به مسکو بفرستد.

جان فارمر، مسئول روابط عمومی آیرن‌هورس، گفت که هدف از این اعزام نیرو «به نمایش درآوردن کامل تعهدی است که ما به هم‌پیمانان خود داریم».

ارتش آمریکا می‌گوید که این نخستین بار پس از پایان جنگ سرد در آغاز دهه ۱۹۹۰ است که ناچار به تقویت زرهی نیروها در اروپا شده‌ است.

به نوشته رویترز، ناتو قصد دارد با تقویت نیروها روسیه را متقاعد کند که برخلاف دخالت‌هایش در اوکراین که عضو ناتو نیست، هرگونه دخالت مسکو در لهستان، لیتوانی، لتونی، و استونی می‌تواند منجر به بروز جنگ با ناتو شود.

سه کشور حوزه بالتیک یعنی لیتوانی، لتونی، و استونی که پیش از این بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند در مورد بازگشت نفوذ روسیه در کشورهای خود ابراز نگرانی می‌کنند.

مقامات این سه کشور عضو ناتو می‌گویند که روسیه ممکن است از طریق اعمال نفوذ در میان اقلیت‌های روس‌زبان این سه کشور قصد بی‌ثبات کردن حوزه بالتیک را داشته باشد.

لهستان نیز که در جریان جنگ سرد در بلوک شرق قرار داشت امروزه عضو ناتو و اتحادیه اروپاست و مکرراً نسبت به نفوذ روسیه ابراز نگرانی کرده و همواره خواستار تقویت حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود بوده‌ است.

سازمان ناتو در ماه سپتامبر در نشست خود در ولز بریتانیا تعهد کرد تا سطح بالایی از آمادگی را در اروپای شرقی حفظ کرده و رزمایش‌های مداومی را در این منطقه انجام دهد.

روسیه پس از آن‌ که شبه‌جزیره کریمه را ضمیمه خاک خود ساخت و نیروهایی را در مرز با اوکراین مستقر کرد به تازگی رزمایش بزرگی را نیز در بلاروس برگزار کرده‌ است.

روسیه همچنین هزینه‌های نظامی خود را نسبت به سال ۲۰۰۸ به میزان ۳۰ درصد افزایش داده‌ است.

ناوگان دریایی روسیه در دریای بالتیک نیز نوسازی شده و ناوهای آن با موشک‌های جدیدی مجهز شده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter