English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ویدیو: سخنرانی نماینده ی "اتحاد آذربایجان جنوبی" در سمینار "حق تعیین سرنوشت برای ملتها" در بروکسل

آذوح: روز شنبه 30 شهریور نمایندگانی از آذربایجان جنوبی در شهر بروکسل بلژیک حضور یافته و در سمینار "حق تعیین سرنوشت برای ملتها" به سخنرانی پرداختند.
به گزارش آذوح در این سمینار که به دعوت تشکل "new world summit" در جوار پارلمان اروپا تشکیل یافت نمایندگان بیش از 20 ملت گرد هم آمده و در موضوع حق تعیین سرنوشت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
نمایندگانی از آذربایجان جنوبی نیز در روز سوم از این سمینار دیدگاهها خود را بیان کرده و خانم آیدا کریملی به سخنرانی پرداختند.
ایشان در صحبتهای خویش با اشاره به مبارزه ی ملت آذربایجان و جنایتهای رژیم ایران آزادی را حق بدیهی هر انسانی دانسته و مواردی از نقض حقوق بشر در آذربایجان جنوبی را برشمردند. وی در ادامه با اشاره به وضعیت اورموگولو و سیاست عمدی رژیم ایران برای خشکاندن آن، این فاجعه را یکی از بزرگترین آسیبهای منطقه ای دانسته و حاضرین را با دلایل خشکانیده شدن دریاچه آشنا ساختند.
خانم کریملی با یادآوری روز بازگشایی مدارس در ایران، از ظلمی که بر فرزندان ترک در ایران اعمال می شود سخن گفته و دیگر ملتها را با این واقعیت تلخ آشنا ساختند در ایران فرزندان یک ملت 30 میلیونی حق تحصیل به زبان مادری خویش را ندارند.
در ادامه ی این سمینار تعدادی از حاضرین از خانم کریملی سوالاتی طرح نمودند. در یکی از این پرسشها خانم کریملی با اشاره به ادعاهای ارضی گروهکهای کرد در آذربایجان غربی این تحرکات را نشانه ی جنگ طلبی آنان دانستند. وی تاکید داشت ملت آذربایجان در دفاع از خاک خود نه تنها در مقابل رژیم ایران که در مقابل هر نیروی متجاوزی ایستادگی خواهد نمود.
گفتنی است در این سمینار که شخصیتهای برجسته ای همچون خانم ربیعه غدیر(رهبر ترکهای اویغور) نیز حضور داشتند از طرف "اتحاد آذربایجان جنوبی" آقای محمود بیلگین(سخنگوی گادپ) و خانم آیدا کریملی(فعال سیاسی آذربایجان) شرکت نمودند.
آذوح
برای دیدن این ویدیو بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
.



























Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter