English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«دولت اسلامی» مقر نیروهای کرد در عین العرب را تسخیر کرد

آذوح: نبرد در عین العرب بحرانی‌تر می‌شود. نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) موفق شدند کنترل مقر نیروهای کرد، موسوم به «مربع امنیتی» در شهر عین العرب را به دست بگیرند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیدبان حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر گفته است مقر اصلی نیروهای کرد در شمال شهر عین العرب قرار دارد و نیروهای «دولت اسلامی» روز جمعه ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر آن را تسخیر کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه افزوده است که «مربع امنیتی» شهر عین العرب شامل مجموعه یگان‌های مدافع خلق (YPG)، نیروهای آسایش (نیروهای امنیتی کردها) و مقر شورای محلی شهر است.

به‌گفته رامی عبدالرحمان، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه، «دولت اسلامی» در حال حاضر دست‌کم ۴۰ درصد شهر عین العرب را در دست دارد.

از روز دوشنبه نبردهای خیابانی در عین العرب شدت گرفت و به‌رغم حملات هوایی ائتلاف ضدداعش به خطوط پشتیبانی اسلامگرایان تندرو، آن‌ها به پیش‌روی خود ادامه داده‌اند.

بر پایه این اطلاعات، نیروهای «دولت اسلامی» همچنین روز جمعه یورش گسترده‌ای را برای فتح یک جاده مهم ارتباطی با مرز ترکیه آغاز کرده‌اند تا پیوند آخرین سنگر و استحکامات کردها در منطقه را به‌طور کامل با جهان خارج قطع کنند. آن‌ها در حال حاضر عین العرب را از سه جهت محاصره کرده‌اند.

اگر «دولت اسلامی» موفق به فتح کامل عین العرب شود تمامی نوار مرزی با ترکیه را تحت کنترل خود خواهد گرفت. آن‌ها از ماه ژوئن تاکنون در سوریه و عراق بسیاری از مناطق را در دست گرفته‌اند. در عراق بخش‌های بزرگی از مناطق سنی‌نشین شمال و غرب این کشور در استان انبار در دست شبه‌نظامیان است.

استان انبار عراق در آستانه اشغال کامل توسط “دولت اسلامی”

نیروهای “دولت اسلامی” که هفته‌ها برای تصرف استان انبار عراق می‌جنگند، تا اشغال آن فاصله زیادی ندارند. آمریکا که برای جلوگیری از پیشروی‌های این گروه ائتلاف بین‌المللی تشکیل داده، قصد دارد همکاری با ترکیه را تقویت کند.

جنگ بر سر اشغال استان انبار عراق هفته‌هاست که ادامه دارد. اما اکنون به نظر می‌رسد که نیروهای گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش سابق) در این جنگ دست بالا را به دست آورده‌اند.

روزنامه آمریکایی “واشنگتن پست” در گزارشی می‌گوید، منطقه یادشده در عراق در معرض سقوط قرار دارد. سقوط این شهر شکستی سنگین برای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا محسوب می‌شود.

تسخیر استان انبار برای اسلام‌گرایان افراطی “دولت اسلامی” پیروزی استراتژیک مهمی به شمار می‌رود. آنها در صورت اشغال انبار کنترل یک سد و چند تأسیسات مهم ارتش عراق را به‌دست می‌آورند. به این ترتیب آنها می‌توانند ذخایر اسلحه و مهمات خود را بیش از پیش غنی سازند.

نفرات گروه تروریستی “دولت اسلامی” با زیر کنترل گرفتن استان انبار، راهی تدارکاتی به وجود خواهند آورد که از سوریه تا نزدیکی بغداد، پایتخت عراق، امتداد خواهد داشت. در صورتی که چنین راهی به‌وجود آید، این گروه تروریستی موقعیتی قوی برای حملات خود علیه بغداد خواهد یافت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter