English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سخنرانی آقای عباس لیسانی در دیدار جمعی از شعرا، نویسندگان و فعالین مدنی حرکت ملی آذربایجان در منزلشان (بهمن92)+ ویدیو

آذوح: عباس لسانی،فعال ملی-مدنی شناخته شده آذربایجانی در جمع فعالین فرهنگی،شعرا و نویسندگان حرکت ملی آذربایجان جنوبی سخنرانی کرده است.

عباس لسانی در این سخنرانی ضمن اشاره به اهمیت زبان،ادبیات و فرهنگ آذربایجانی،محافظت از این موارد مهم را در اولویت موارد موثر در حفظ اراضی تاریخی آذربایجان معرفی کرده است.

عباس لسانی گفته است:”ملت هایی که زبان و فرهنگ خویش را حفظ کنند،اکثرا در حفظ اراضی وطن خود موفق بوده اند اما در مقابل، ملت هایی که در این مسئله کوتاهی کرده اند،نه تنها اراضی خود را از دست داده اند بلکه با گذر زمان از بین رفته اند و اثری از زبان و فرهنگ آنان نیز نمانده است.”

وی همچنین با اشاره به فعالیت های توسعه طلبانه اکراد،اظهار کرده است:”در مقابل اینکه اکراد مهاجر طمع اراضی و خاک آذربایجان را دارند،آذربایجانی ها نیز در این مسئله کوتاهی کرده اند که این کوتاهی نیز در سایه بی توجهی به فرهنگ،زبان و روح ملی در میان آذربایجانی ها به وقوع پیوسته است و گریز از این مسئله ابتدا با احیای زبان،فرهنگ و ملی گرایی در میان آذربایجانی ها میسر خواهد بود.”

عباس لسانی تاکید کرده است که احتمال ایجاد قره باغی جدید در غرب آذربایجان وجود دارد و میهمان نوازی تُرک های آذربایجانی بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد فعالیت های توسعه طلبانه اکراد در غرب آذربایجان مسیر را برای توسعه طلبان بازتر می کند.

عباس لسانی،فعال شناخته شده آذربایجانی اضافه کرده است که “اتحاد” در میان فعالین ملی و گروه های ملی آذربایجانی از مهم ترین مسائلی است که در پیشرفت حرکت ملی آذربایجان تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

لازم به ذکر است که عباس لسانی فعال ملی-مدنی آذربایجانی بارها به دلیل فعالیت های خود از سوی نهادهای امنیتی ایران بازداشت شده است.

وی پیشتر به علت شرکت در تظاهرات سال 85 اردبیل و شرکت در مراسم سالیانه قلعه بابک در تیر 84 به 30 ماه حبس تعزیری از سوی مراجع قضایی اردبیل و اهر محکوم شده است. وی در طول سالهای 85 ، 86 ، 87  در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده که مدتی از محکومیت خود را در تبعید و در زندان یزد گذراند.

گفتنی است این فعال ملی مدنی آذربایجان به دلیل شرکت در مراسم قلعه بابک در سالهای 1382 ٬ 1383 و 1384،به دلیل شرکت در مراسم سالگرد مشروطیت بر سر مزار باقرخان سالار ملی در مرداد 1384، انتشار تقویم ترکی در سال 1382، تحصن اعتراض آمیز در روز 2 تیر 82 در مسجد سرچشمه اردبیل، روز18 شهریور 90 در پی اعتراضات مردم آذربایجان به خشکاندن دریاچه اورمیه در اردبیل،  روز 6 مهر ماه سال 1391 به دلیل شرکت در مراسم سالگرد مرحوم ابراهیم جعفرزاده در خوی و روز 1 اسفند 92 در آستانه روز جهانی زبان مادری به همراه ده ها تن از فعالان آذربایجانی در اهر  بازداشت شده است.

سخنرانی آقای عباس لیسانی در دیدار جمعی از شعرا، نویسندگان و فعالین مدنی حرکت ملی آذربایجان در منزلشان (بهمن92) را می توانید از لینک زیر مشاهده نمایید:

https://www.youtube.com/watch?v=99y-1Z40iXM

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter