English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کمپین جمع آوری امضا برای آزادی سعید متین‌ پور در شهر هایدلبرگ آلمان

آذوح: کمپین جمع آوری امضا برای دفاع از فعال ملی ـ مدنی آزربایجان سعید متین پور برگزار گردید.این کمپین روز شنبه ۱۹ مهرماه ۹۳ در شهر هایدلبرگ آلمان برگزار شد.

بنا به اطلاع گروه خبری ـ تحلیلی تبریز سسی، سعید ساعد از برگزار کنندگان این کمپین پیش‌تر طی مصاحبه‌ای اظهار داشته بود: «ما چند سالی است که در آلمان تلاش می‌کنیم تا از هر امکانی برای جلب توجه و حمایت‌های مردمی به سعید متین پور استفاده کنیم و کمپین خود را تا آزادی این زندانی عقیده ادامه خواهیم داد».

پیش از این نیز کمپین‌های مشابهی از سوی سازمان عفو بین الملل و با همکاری انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آزربایجانی در ابران(آداپ) برای آزادی سعید متین پور برگزار گردیده است.

سعید متین پور فعال حقوق بشر و روزنامه نگار آزربایجانی است که پس از ۹ماه شکنجه در زندان اوین تهران به هشت سال حبس تعزیری محکوم گردید. این روزنامه نگار آزربایجانی از ۲۰تیر ۸۸بازداشت و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت ۸ساله در زندان شهر زنجان است.

وی عصر یکشنبه ۶ مهرماه در پی پروژه انحلال بند ۳۵۰ (بند سیاسی) زندان اوین به صورت اجباری به زندان زنجان منتقل شد.

گروههای بین المللی حقوق بشری از جمله سازمان عفوبین الملل بر این باورند که متین پور صرفا در رابطه با فعالیت‌هایش در عرصه روزنامه‌نگاری و دفاع از حقوق بشر آزربایجانی‌ها در ایران بازداشت شده و یک زندانی عقیده می‌باشد که باید بدون هر گونه قید و شرطی آزاد شود.

سعید متین پور وبلاگ نویس و همچنین عضو هیات تحریریه هفته نامه‌های «یارپاق»، «موج بیداری» و همکار روزنامه‌های محلی آزربایجان بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter