English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارشی از وضعیت آیت مهرعلی‌بیگلو پس از انتقال به زندان مرکزی تبریز

آذوح: آیت مهرعلی‌بیگلو از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان که روز ۳مهرماه ۹۳ به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود، هم‌اکنون در بند ۱۵این زندان مبحوس است.

این فعال آزربایجانی، در پی دستور شورای تامین استان آزربایجان‌شرقی از زندان شهرستان جلفا به زندان مرکزی تبریز منتقل شده است و هم‌اکنون در بند ۱۵زندان مرکزی تبریز معروف به بند پاک به سر می‌برد.

یکی از نزدیکان وی در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «بند ۱۵دارای ۴اتاق با ظرفیت ۹۰نفر است که هم‌اکنون تعداد زندانیان محبوس در آن بسیار بیش‌تر از این میزان است. ۳اتاق از این تعداد مخصوص زندانیان معتاد است که بین آن‌ها از تمامی جرائم اعم از قتل و تجاوز به عنف تا سرقت وجود دارد که ۲۰تن از آنان محکوم به اعدام و ۵۰تن دیگر نیز محکوم به حبس ابد هستند.»

این منبع در ادامه اظهار داشت: «یکی از اتاق‌های این بند اختصاص به زندانیان جرائم مالی دارد که آیت مهرعلی‌بیگلو نیز در این اتاق نگه‌داری می‌شود. هم‌اکنون ۱۵۰نفر در این اتاق زندانی هستند، یعنی ۶۰نفر بیش از ظرفیت که همگی این افراد بر روی زمین می‌خوابند. آیت نیز از روزی که به این بند منتقل شده است تاکنون تخت‌خواب نداشته و بر روی زمین می‌خوابد.»

وی در مورد وضعیت خانواده‌ی این زندانی سیاسی نیز افزود: «همسر آیت مهرعلی‌بیگلو، معلم است و برای همین نمی‌تواند هر هفته مرخصی گرفته و برای ملاقات او به تبریز برود. پدر و مادرش نیز به دلیل پیری و طولانی بودن راه از جلفا تا تبریز قادر به ملاقات وی نیستند و او عملا از ملاقات محروم شده است.»

گفتنی است، آیت مهرعلی‌بیگلو روز ۱۰خرداد ماه ۱۳۹۳و پس از ۳۷روز اعتصاب غذا با خواسته‌ی انتقال به زندان شهر محل سکونت‌اش ـ جلفا ـ به زندان این شهر منتقل شده بود.

آیت مهرعلی‌بیگلو در بهمن ماه ۱۳۹۱به هم‌راه ۴عضو دیگر کمیته‌ی مرکزی «یئنی‌گاموح» بازداشت و به اتهام «تشکیل گروه غیرقانونی» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه‌ی ۳دادگاه انقلاب تبریز به تحمل ۹سال حبس تعزیری محکوم شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter