English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عقب‌نشینی ۱۷ هزار سرباز ارتش روسیه از مرز اوکراین

آذوح: پس از به پایان رسیدن رزمایش نیروهای ارتش روسیه در منطقه «روستوف»، کرملین اعلام کرده است که قصد دارد ۱۷ هزار سرباز ارتش روسیه در مرز اوکراین را به پادگان‌ها بازگرداند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دستور داد ۱۷ هزار سرباز روسیه از نوار مرزی شرق اوکراین به پادگان‌هایشان بازگردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، یکشنبه ۱۲ اکتبر به رسانه‌های جهان خبر داد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه دستور داده است ۱۷ هزار سرباز ارتش روسیه، به پادگان‌هایشان بازگردند. این سربازان در حال حاضر در مرز اوکراین مستقرند. ولادیمیر پوتین، ظاهرا دستورات لازم را به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ابلاغ کرده است.

با عقب‌نشینی گردان‌های ارتش روسیه از مرز اوکراین، یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های غرب برای حل بحران اوکراین تأمین می‌شود. در بدو بحران اوکراین، کشورهای غربی و حکومت اوکراین از استقرار سربازان روس در نوار مرزی با شرق اوکراین به عنوان یک «اقدام تحریک‌آمیز» انتقاد کرده بودند.

پترو پروشنکو، رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد که در اجلاس سران اروپا و آسیا در مایلند، با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برای یافتن راهکارهایی برای حل بحران اوکراین دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد و تنها چند ساعت پس از آن دستور عقب‌نشینی گردان‌های ارتش روسیه صادر شده است.

پروشنکو گفته است انتظار ندارد مذاکره با پوتین ساده باشد، اما در مجموع خوشبین است که طرفین به نتیجه مطلوب دست بیابند.

آخرین بار در اوت سال جاری ولادیمیر پوتین و پترو پروشنکو با هم دیدار و گفت‌و‌گو کردند. نتیجه مذاکرات اوت این بود که در شرق اوکراین آتش‌بس برقرار شد. اکنون قرار است طرفین درباره یک منطقه بی‌طرف در شرق اوکراین با هم به توافق برسند.

آتش‌بس در شرق اوکراین بسیار شکننده است و تقریبا هر روز جدایی‌خواهان طرفدار روسیه و ارتش اوکراین با هم درگیر می‌شوند. در اثر این بحران، رابطه روسیه با کشورهای عضو ناتو هم به تیرگی گراییده و پرتنش است.

در ماه مارس سال جاری، پس از آنکه پارلمان کریمه به جدایی از اوکراین رأی داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، قانون پیوست کریمه و سواستوپل به روسیه و قانون اساسی فدرال الحاق این مناطق به ترکیب روسیه و دوره‌ گذار برای همگرایی آن‌ها با روسیه را امضا کرد.

حدود یک ماه پیش، ناتو ادعا کرده بود که روسیه یک‌هزار جنگجو و صدها تانک در اختیار جدایی‌طلبان شرق اوکراین قرار داده است. روسیه این اتهام را نپذیرفته اما بر حق این کشور در حمایت از جمعیت روس‌زبان شرق اوکراین تأکید کرده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter