English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

داعش سه هواپیمای جنگنده را به پرواز درآورد

آذوح: گروه دولت اسلامی با سه هواپیمای جنگی، در حال انجام پرواز آزمایشی در فرودگاهی نظامی نزدیک حلب است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک گروه سوری ناظر بر حقوق بشر روز جمعه، ۱۸ اکتبر، گفت که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش برای نخستین‌بار سه هواپیمای جنگنده را به پرواز درآورده است.

داعش تا کنون پایگاه‌های نظامی مختلفی در عراق و سوریه را به اختیار خود درآورده و تسلیحات نظامی زیادی را تصاحب کرده است. اما در صورت تأیید این خبر، برای اولین بار است که این گروه توانسته است هواپیماهای جنگنده را تحت کنترل خود در آورد و با آن‌ها پرواز کند.

گروه سوری انتشاردهنده این خبر توضیح داده است که افسران عراقی وابسته به رژیم سابق بعث و صدام حسین مسئولیت تربیت خلبانان را برای کار با جنگنده‌ها بر عهده دارند. مردم منطقه نیز بار‌ها شاهد بوده‌اند که این هواپیما‌ها در اطراف فرودگاه به پرواز درآمده‌اند و دوباره به زمین نشسته‌اند.

هواپیما‌ها در ارتفاع کمی پرواز کرده‌اند و طول پرواز آن‌ها پنج تا ۱۰ دقیقه بوده است. با این حال معلوم نیست که آیا این جنگنده‌ها به تسلیحات نظامی نیز مجهز بوده‌اند یا خیر. با توجه به مدل آن‌ها که MiG۲۱ یا MiG۲۳ گزارش شده است، این هواپیماهای جنگی از ارتش سوریه به غنیمت گرفته شده است.

با این حال خبرگزاری رویترز و شبکه خبری «سی ان ان» با اعلام این خبر، تأیید کامل آن را منوط به شواهد بیشتر در این زمینه دانسته‌اند.

سخنگوی فرماندهی ارتش امریکا نیز اعلام کرده «ما تا کنون شاهد عملیات پروازی از جانب دولت اسلامی عراق و شام در سوریه یا هر جای دیگری نبوده‌ایم. ما همچنان نظارت شدید خود را بر فعالیتهای داعش در عراق و سوریه ادامه خواهیم داد و بر حملات خود علیه تجهیزات، امکانات، جنگجو‌ها، و مراکز فرماندهی این گروه در هر جایی که باشد پافشاری می‌کنیم.»

این خبر‌ها در حالی منتشر می‌شود نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا بار‌ها به نیروهای دولت اسلامی در ماه اخیر حمله کرده است و حرکات این گروه را زیر نظر قرار داده‌اند.a

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter