English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

داعش به نزدیکی فرودگاه بغداد رسید

آذوح: داعش به نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد رسیده است.

به گزارش نویدآذربایجان به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، درگیری شدید میان ارتش عراق و نیروهای داعش به نزدیک فرودگاه بغداد کشیده شده است.

علاوه بر این، تعدادی از خیابان های بغداد بسته شده اند و شمار زیادی از نیروهای امنیتی عراقی در خیابان های پایتخت مستقر شده اند.

منابع آگاه گفته اند درگیری شدید میان نیروهای امنیتی عراقی و داعش در نزدیکی فرودگاه بغداد در جریان است.

منابع امنیتی ادامه دادند: نیروهای امنیتی خیابان های منتهی به منطقه سبز امنیتی در بغداد و سه ورودی از چهار ورودی این منطقه را بسته اند. منطقه سبز امنیتی محل استقرار مراکز مهم امنیتی و حکومتی از جمله کاخ ریاست جمهوری، کاخ نخست وزیری، پارلمان، ساختمان قوه قضائیه، سفارتخانه های آمریکا، بریتانیا و فرانسه و ستاد فرماندهی ارتش است.

همزمان سایت روزنامه العربی الجدید چاپ لندن نوشت: داعش به دنبال حمله به بغداد است.

 روزنامه العربی الجدید در گزارشی با عنوان "حمله به بغداد نزدیک می شود" نوشت: اطلاعات به دست آمده از بغداد نشان می دهد داعش به دنبال آماده سازی نیروهای نظامی و تسلیحاتی اش در اطراف بغداد است. احتمالا داعش در حال آماده سازی برای حمله نهایی به بغداد و اشغال پایتخت عراق است.

براساس این خبر، هزاران نفر از اعضای داعش به همراه تانک ها، زره پوش ها و توپخانه ها از سه محور در مناطق شمال، غرب، جنوب بغداد از جمله مناطق ابوغریب، صدر، الیوسفیه، التاجی، الطارمیه، المشاهده، المحمودیه و عرب جبور  قرار گرفته اند.

همچنین ارتش عراق اطراف بغداد کانال حفر و موانع فیزیکی ایجاد کرده است.

یک سرتیپ ارتش عراق هم گفت: مردم محلی در مناطق اطراف بغداد، در ترس از حملات و درگیری های ارتش و داعش، خانه های خود را ترک کرده اند. حملات هوایی ائتلاف در اطراف پایتخت، تاثیری در جلوگیری از پیش روی داعش نداشته است.

داعش در برخی مناطق از جمله فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت، به شدت به بغداد نزدیک شده است.a

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter