English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

درگیری نیروهای مرزی ایران و پاکستان چند کشته برجاگذاشت

آذوح: درگیری میان مرزبانان ایرانی و پاکستانی به کشته و مجروح شدن چند سرباز از دو طرف انجامید. ایران از کشته شدن دو مرزبان، و پاکستان از کشته شدن یک شبه‌نظامی دولتی خبرداده است.

خبرگزاری ایسنا روز جمعه اعلام کرد دو مرزبان ایرانی در درگیری با «اشرار مسلحی که قصد ورود به ایران را داشتند» جان باخته‌اند. به نوشته ایسنا، فرماندهی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده «مرزبانان هنگ مرزی در زاهدان در درگیری با اشرار مسلح، ضمن به هلاکت رساندن تنی چند از آنها، یک دستگاه خودرو و مقادیر قابل توجهی اسلحه و مهمات را کشف و ضبط کردند.»

از سوی دیگر، در بیانیه‌ای که روی وبسایت وزارت دفاع پاکستان منتشر شده، آمده است درگیری روز پنج‌شنبه با شلیک «ابتدا به ساکن» مرزبانان ایرانی در نزدیکی تحصیل‌مند در خاک پاکستان آغاز شد، و در جریان آن یک مرزبان «شهید» و سه سرباز دیگر به شدت مجروح شدند. سخنگوی وزارت دفاع پاکستان روز جمعه گفت: «نیروهای مرزی پاکستان در حال تعقیب افراد مظنون بودند که هدف گلوله سربازان ایرانی قرار گرفتند. حمله به نیروهای پاکستانی هدف‌گیری شده بود، و آتش‌باری نیروهای ایرانی شش ساعت ادامه داشت. بر اثر شدت آتش نیروهای ایرانی، یک خودروی سربازان مرزی پاکستان به طور کامل منهدم شد.»

برگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی وزارت دفاع پاکستان اقدام ایران را تجاوز آشکار مرزی و تخطی از قوانین بین‌المللی؛ و همچنین ناقض توافق مرزی میان دو کشور خوانده است.

اعجاز شهید، بازرس کل نیروهای مرزی پاکستان گفته نیروهای کشورش در آینده حملات ایران را بی‌جواب نخواهند گذاشت.

ایران روز پنج‌شنبه در لفافه تهدید کرده که اگر پاکستان از مرزهایش به خوبی محافظت نکند و جلوی ورود تروریست‌ها به خاک ایران را نگیرد، ایران ناگزیر خواهد شد برای مهار تروریست‌ها وارد پاکستان شود.

ایران بارها گفته پاکستان در حفظ امنیت مرزی و برخورد با اشرار و تروریست‌ها، به وظیفه خود عمل نمی‌کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter