English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرماندهی انتظامی اصفهان موارد اسیدپاشی به زنان را تأييد کرد

آذوح: بر اساس گزارش های پلیس ايران طى روزهای اخیر مواردی از اسیدپاشی به زنان در اصفهان، که در حد شايعه بود اکنون تاييد شده است.

دستگاه انتظامى اصفهان دست‌کم وقوع دو مورد را در این زمینه تایید کرده‌ اما در برخی از رسانه‌ها حرف از موارد بیشتری از این نوع حملات است.

به نوشته خبر گزاری ایسنا پس از انتشار خبر اسید پاشی بر روی صورت زنی که سوار بر خودرو بوده از احتمال اسید پاشی برای برخورد با بدحجابی خبر داد. اما جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان و فرماندار اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده‌اند که هنوز علت اسید پاشی‌ها مشخص نیست و پلیس در حال پیگیری است.

انتشار این اخبار در شرایطی صورت می‌گیرد که اخیرا طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورا تصویب شد و گروه های انصار حزب الله نیز اعلام کردند که فعالیت خود را در خیابانها از سر می‌گیرند.

ایسنا همچنین از شایعاتی در این باره گزارش داده که اشاره دارد این چندمین مورد از اسیدپاشی به صورت زنان در روزهای اخیر در اصفهان بوده است.

یک شاهد عینی حادثه چهارشنبه‌شب نیز به این خبرگزاری گفته است که در هفته‌های اخیر چند بار درباره "اسیدپاشی به زنان جوان" در اصفهان شنیده است. این شهروند گفته که زن قربانی، "حجاب معمولی" داشته است.

از سوى ديگر فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان، در این باره که آیا اسیدپاشی‌های اخیر می‌تواند به پوشش قربانیان ربطی داشته باشد، پاسخی نداده و این احتمال را مطرح کرده است که این حوادث "مربوط به اختلافات شخصی" بوده باشد.

این مقام ارشد منطقه گفته که در روزهای اخیر تنها دو مورد اسیدپاشی گزارش شده است و این دو مورد هم با فاصله بوده‌اند.

به گفته آقای کفیل، پلیس ایران در حال بررسی این موارد اسیدپاشی است.

حسین حسین‌زاده، جانشین فرمانده پلیس استان اصفهان هم گفته است که پلیس در حال "برنامه‌ریزی برای شناسایی" مهاجمان است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter