English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ایران به پرداخت جریمه ۴٥۴ میلیون دلارى به اتهام انفجار بیروت محكوم شد

آذوح: دادگاه فدرال آمریکا در ایالت واشنگتن دی سی، جمهوری اسلامی ایران را به اتهام دست داشتن در انفجار مقر تفنگداران دریائی این کشور در بیروت در سال ١٩٨۳ به پرداخت جریمه نقدی معادل ۴٥۴ میلیون دلار محکوم کرد.

به گزارش نیوزویک، قاضی دادگاه فدرال آمریکا، رویس لامبرت Royce Lamberth، ضمن «ظالمانه» توصیف نمودن این انفجار که به «مرگ، نابودی وسیع و مشکلات روانی نیروهای آمریکائی» منجر شد، جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت این جریمه سنگین به ٦٢ نفر از بازماندگان ٨ قربانی این انفجار محکوم کرد.

بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در 23 اکتبر سال 1983 در بیروت اتفاق افتاد که در جریان آن 241 نظامی آمریکایی و 58 نظامی فرانسوی جان باختند. در این بمبگذاری حدود هزار کیلوگرم مواد منفجره با کامیون به داخل مقر تفنگداران نیروی دریایی منتقل و منفجر شد.

تاکنون، بارها و به ویژه از سال ٢٠٠١، علیه پرونده انفجار مقر تفنگداران دریائی در دادگاههای آمریکا اقامه دعوی شده است.

از سال ٢٠٠٧ تاکنون، دادگاه های آمریکا، در دعاوی مختلف، ایران را به پرداخت ١٠ میلیارد دلار خسارت به قربانیان و بازماندگان انفجار مقر تفنگداران آمریکائی در بیروت محکوم کردند.

قاضی لامبرت، ضمن قدردانی از تلاش های خانواده های قربانیان در وادار ساختن جمهوری اسلامی به قبول مسئولیت در حمایت از تروریسم، طی حکمی اعلام کرد:" ایران باید در کاملترین شکل ممکن حقوقی، برای اقدام به بمب گذاری در ٢۳ اکتبر ١٩٨۳ تنبیه شود."

این قاضی دادگاه فدرال آمریکا ابراز امیدواری کرد تا احکام صادره علیه جمهوری اسلامی ایران "موجبات آرامش خاطر بازماندگان قربانیان" این انفجار را فراهم آورد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter