English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سفر وزیر دفاع لبنان به تهران به‌منظور «بررسی هدیه نظامی»

آذوح: سمیر مقبل، وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر لبنان، روز شنبه، ۲۶ مهر ماه در راس یک هیات نظامی به تهران سفر کرد، سفری که در پی وعده مقامات ایران برای هدیه نظامی به بیروت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این سفر به دعوت رسمی حسین دهقان، وزیر دفاع ایران انجام گرفته و قرار است سمیر مقبل در فرصتی سه روزه پیرامون راه‌های گسترش دفاعی، مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با همتای ایرانی خود گفت‌وگو کند.

ایسنا در گزارشی دیگر پیرامون دلایل این سفر نوشته است که دولت لبنان آقای مقبل را به تهران فرستاده تا هدیه پیشنهادی ایران را بررسی و طرح آن را برای تصویب به کابینه ببرد.

اوایل مهر ماه جاری علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به لبنان سفر کرده بود، اعلام کرد که تهران تصمیم دارد هدیه‌ای به ارتش لبنان تقدیم کند.

پیشنهاد این هدیه در شرایطی مطرح شده است که نیروهای افراط‌گرای داعش در جبهه گسترده‌ای از عراق و سوریه تا حوالی مرزهای لبنان مشغول جنگ و پیشروی نظامی هستند.

از این رو گزارش خبرگزاری‌های داخلی لبنان و ایران بیان می‌کند که تهران این هدیه نظامی را به منظور جنگ با افراط‌گرایان داعش و جهادی به ارتش لبنان اعطا می‌کند.

آقای شمخانی نیز تاکید داشته که ایران در اعطای این هدیه به ارتش لبنان «تاخیر نخواهد داشت و این پس از سفر قریب الوقوع وزیر دفاع ایران به لبنان اجرایی خواهد شد».

هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده که این هدیه نظامی شامل چه تجهیزاتی است، اما خبرگزاری فارس روز شنبه به نقل از خبرگزاری المنار فهرستی در این باره منتشر کرده است که شامل این تجهیزات می‌شود: تیربار و مهمات دوشکا، توپ ۱۲۰ میلیمتری و مهمات آن، توپ و مهمات توپ ۶۰ میلیمتری، موشک‌انداز ضد زره تاو، موشک تاو، گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری، دوربین دید در شب، گلوله تانک «تی‌ ۵۵» و مهمات تانک «تی ۵۵» و مهمات تانک «تی‌ ۶۲».

پیش از این نیز آمریکا و عربستان پیشنهاد کمک‌های مالی و نظامی به ارتش لبنان کرده بودند و از جمله واشینگتن اعلام کرد که موشک‌های «هل فایر» به لبنان تحویل داده و قصد دارد این ارتش را به هواپیماهای سبک نیز مجهز سازد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter