English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پرونده فساد مالی مربوط به اردوغان در ترکیه مختومه اعلام شد

آذوح: دادستانی ترکیه پرونده‌ معروف فساد مالی در این کشور را که پای فرزندان برخی از دولتمردان سابق ترکیه به همراه ۵۰ نفر دیگر در آن گیر بود، مختومه اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه، ۲۵ مهر، به نقل از خبرگزاری دولتی آناتولیا در ترکیه نوشت که دادستان استانبول این پرونده را به‌ خاطر «عدم وجود شواهد»، «ایراد در جمع‌آوری مستندات» و «عدم وجود مدارکی» که نشان دهد متهمان از اعضای سازمانی مجرمانه هستند، مختومه اعلام کرده است.

این پرونده به اتهام فساد مالی ۵۳ نفر رسیدگی می‌کرد که از جمله آنها پسران وزرای سابق کشور و اقتصاد ترکیه و رضا ضراب، تاجر ایرانی‌تبار، هستند.

اواخر پاییز گذشته رسانه‌های ترکیه از بازداشت رضا ضراب، بریس گلر، پسر وزیر کشور، کآن چاقلایان، پسر وزیر اقتصاد ترکیه و ۵۰ نفر دیگر خبر دادند که اتهام آنها پول‌شویی، زمین‌خواری و دریافت و پرداخت رشوه عنوان شده بود.

این رویداد دولت رجب طیب اردوغان را به شدت تحت فشار قرار داد، اما آقای اردوغان معتقد بود که «بازیگران خارجی» در این میان نقش دارند و هدف از این پرونده، دولت او بوده است.

اردیبهشت‌ماه نیز دادستانی ترکیه برای متهمان این پرونده قرار منع تعقیب صادر کرد، اگرچه از حدود دو ماه قبل از آن، رضا ضراب و دیگر متهمان آزاد شده بودند.

یکی دیگر از موارد اتهامی رضا ضراب تشکیل حلقه‌ای بود که با پرداخت رشوه به مقامات ترکیه از طریق هالک بانک ترکیه که بانکی دولتی است به طور غیرقانونی و پنهان به ایران طلا می‌فروخت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter