English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عطا کریمی از فعالین حرکت ملی آزربایجان را آزاد کنید

آذوح: عطا کریمی روز پنج‌شنبه ۲۴ مهر ماه در تجمع ضد تروریستی در شهر اورمیه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردیده است. این فعال ملی ـ مدنی آزربایجان پس از ضرب و شتم وحشیانه به بازداشتگاه آگاهی اورمیه منتقل شده بود.

بنا به اطلاع گروه خبری تبریز سسی، این فعال آزربایجانی، روز شنبه ۲۶ مهرماه ۹۳ از بازداشتگاه آگاهی به شعبه ۹ بازپرسی دادسرای این شهر منتقل و از سوی قاضی خدایاری تفعیم اتهام گردید.

قاضی خدایاری اتهام “شرکت در تجمع غیرقانونی” را به ایشان تفهیم و قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی را برای این فعال آزربایجانی صادر کرده است.

پس از تفهیم اتهام وی به زندان مرکزی اورمیه منتقل گردیده است.

عطا کریمی روز ۱۹خردادماه ۹۳ نیز به همراه چندین تن دیگر از فعالان اورمیه بازداشت و پس از یک هفته با قرار وثیقه ۲۰میلیون تومانی از زندان مرکزی اورمیه آزاد شده بود.

وی همچنین روز ۱۳فروردین‌ماه ۸۹ به دلیل شرکت در تجمع اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه در پل میانگذر شهید کلانتری بازداشت شده بود.

گفتنی است، این فعال آزربایجانی در پی فراخوان فعالان ملی ـ مدنی آزربایجان در اعتراض به اقدامات تروریستی در منطقه در تظاهرات ضد تروریستی به همراه چندین تن دیگر از جمله ” مهدی مجرب‌نیا “ ۱۶ساله، دانش آموز و بازیکن یکی از تیم‌های والیبال بازداشت گردیده است.

همچنین قاضی خدایاری برای مهدی مجرب نیا نیز کفالت کارمندی به ارزش ۱۰میلیون تومان صادر و به زندان مرکزی اورمیه انتقال داده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter