English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مهدی مجرب نیا والیبالیست اورمیه‌ای از بازداشت شدگان ۲۴ مهر آزاد گردید

آذوح: مهدی مجرب نیا یکی ازبازداشت شدگان تجمع ۲۴مهر در اورمیه از زندان آزاد شد. این نوجوان ۱۷ ساله و والیبالیست اورمیه‌ای ، روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۹۳ حوالی ساعت ۱۳ به قید وثیقه از زندان مرکزی اورمیه آزاد گردید.

بنا به اطلاع گروه خبری تبریز سسی، مهدی مجرب نیا با قرار وثیقه‌ی ده میلیون تومانی به طور موقت آزاد گردیده است.

مهدی مجرب نیا به همراه عطا کریمی روز پنج‌شنبه ۲۴ مهر ماه در تجمع ضد تروریستی در شهر اورمیه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردیده بود. وی پس از بازداشت به بازداشتگاه آگاهی اورمیه منتقل شده بود.

روز شنبه ۲۶ مهرماه ۹۳ از بازداشتگاه آگاهی به شعبه ۹ بازپرسی دادسرای این شهر منتقل و از سوی قاضی خدایاری تفهیم اتهام گردید.

قاضی خدایاری اتهام “شرکت در تجمع غیرقانونی” را به ایشان تفهیم و قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی را برای این فعال آزربایجانی صادر کرده بود.

پس از تفهیم اتهام وی به زندان مرکزی اورمیه منتقل گردیده بود.

چی‌چست نیوز ضمن تایید خبر آزادی مجرب نیا، اعلام داشته که برخی از پیشکسوتان درپی تماس با نمایندگان مجلس از جمله جهانگیرزاده و قاضی پور، که متاسفانه از شب ۲۴ مهرماه جهانگیرزاده تلفن همراه خود را خاموش و قاضی پور نیز اعلام نموده بود ما گفته بودیم نروند تجمع کنند که در پی اصرار پیگیری با یادآوری اینکه دفاع از حقوق شهروندی از وظایف وی می‌باشد، قول پیگیری داده بوده است.

این منابع آگاه اعلام داشتند قاضی پور روز ۲۵ مهرماه اعلام داشت کلیه بازداشت شدگان آزادشده و بمنازل خود رفته‌اند!

عطا کریمیاین در حالی است که هنوز عطا کریمی فعال ملی ـ مدنی آزربایجان هنوز در زندان مرکزی اورمیه به سر می‌برد.

قاضی خدایاری اتهام “شرکت در تجمع غیرقانونی” را به ایشان نیز تفهیم و قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی را برای این فعال آزربایجانی صادر کرده است.

پیشتر، عطا کریمی روز ۱۹خردادماه ۹۳ نیز به همراه چندین تن دیگر از فعالان اورمیه بازداشت و پس از یک هفته با قرار وثیقه ۲۰میلیون تومانی از زندان مرکزی اورمیه آزاد شده بود.

وی همچنین روز ۱۳فروردین‌ماه ۸۹ به دلیل شرکت در تجمع اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه در پل میانگذر شهید کلانتری بازداشت شده بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter