English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دادگاه رسیدگی به پرونده باقر ابراهیم پور برگزار گردید

آذوح: دادگاه باقر ابراهیم‌پور از فعالین حرکت ملی برگزار شد. جلسه رسیدگی به پرونده‌ی این فعال ملی ـ مدنی آزربایجان امروز دوشنبه ۲۸مهرماه ۹۳در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار گردید.

بنا به اطلاع گروه خبری تبریز سسی، جلسه رسیدگی به پرونده‌ی این فعال آزربایجانی به وکالت خانم باغبان در شعبه دوم دادگاه به ریاست قاضی ایمانی برگزار شد.

اتهام باقر ابراهیم پور تبیلغ علیه نظام، تشکیل گروه غیر قانونی، همکاری با گروه‌های تجزیه طلب و … عنوان گردیده است.

بر اساس گزارشات رسیده، قاضی پرونده با الفاضی رکیک به دور از شان قضات اقدام به تحقیر و اهانت به وکیل و نمونه زن بارز آزربایجانی نموده است.

گفتنی است، وی روز یکشنبه ۱۶شهریورماه ۹۳به شعبه ۲۰بازپرسی احضار و به «تشکیل گروه غیر قانونی» تفهیم اتهام و ایشان نیز اقدام به دفاع نموده بودند.

اتهام یاد شده به سبب عضویت و همچنین فعالیت ایشان در گروه لاچین عنوان گردیده بود.

ایشان پس از تودیع قرار وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی که صادر شده بود به طور موقت آزاد گردیده بود.

خاطر نشان کنیم، وی از اعضای گروه کودک “لاچین” می‌باشد که برای شرکت در جشن سالانه کودکان جهان تورک، روز پنج‌شنبه ۸خردادماه ۹۳قصد سفر به استانبول را داشتند که با ایجاد ممانعت وزارت اطلاعات تبریز از شرکت در این جشنواره باز ماندند.

وی روز چهارشنبه ۷خردادماه ۹۳به اداره اطلاعات تبریز احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود که برای بار دوم روز شنبه ۱۰خردادماه نیز به اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

یاد آور شویم، گروه لاچین از سال ۱۳۸۸در این جشنواره مهم شرکت داشته است و قرار بود امسال نیز اعضای این گروه به مدت ۵روز در استانبول و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خود در جشنواره حاضر باشند .

گروه لاچین یک موسسه غیر دولتی می‌باشد که از سال ۱۳۷۷در تبریز شروع به فعالیت نموده است و تاکنون نیز اعضای این گروه چندین بار از طرف وزارت اطلاعات بازجویی و یا بازداشت شده‌اند.

لازم به ذکر است فعالیت‌های این گروه در بخش‌های فرهنگی و هنری از جمله رقص و موسیقی آزربایجانی می‌باشد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter