English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

داعش 1 کیلومتر پیشروی کند 700 خانواده ایزدی را اسیر خواهد کرد

آذوح: یک منبع امنیتی در عراق روز دوشنبه 20 اکتبر از محاصره 700 خانواده ایزدی در شهر جبل سنجار در غرب موصل، توسط گروه داعش خبر داد.

خبرنگار العربیه می گوید که فاصله میان نیروهای داعش و شهر جبل سنجار تنها یک کیلومتر باقی مانده است و این گروه تروریستی به پیشروی خود ادامه می دهد.

به گزارش العربیه این منبع عراقی بیان داشت که خانواده های محاصره شده برای نجات جانشان از گروه داعش، از جنگنده های نیروهای ائتلاف کمک فوری درخواست کرده اند.

این در حالی است که نیروهای حمایت از جبل سنجار به جنگ خود علیه تشکیلات داعش در این شهر ادامه می دهند اما نگرانی درباره احتمال تمام شدن سلاح این نیروها وجود دارد.

بر اساس این گزارش گروه تروریستی داعش به دنبال به اسارت درآوردن خانواده های ایزدی و نابودی آخرین مزار این مذهب در سنجار است.

در همین زمینه خبرنگار العربیه گزارش داد که جنگنده های نیروهای ائتلاف غربی و عربی علیه داعش، عملیات خود را برای نجات این خانواده ها آغاز کرده اند.

بر اساس این گزارش پیشروی عناصر گروه داعش در سنجار که از سلاح سنگین بهره می برند، ادامه دارد و نیروهای دفاع از این شهر در تلاش هستند پیشروی داعشی ها را تا رسیدن نیروهای دیگر ، متوقف کنند.

گفتنی است که تحسین علی سعید هبر طایفه ایزدی از دو دولت مرکزی عراق و همچنین اقلیم کردستان این کشور خواست برای نجات ایزدی ها هرچه سریع تر وارد عمل شوند.

وی گفت که تاکنون بیش از 5000 انسان بی گناه قربانی خشونت های داعش شده، بیش از 7000 زن و کودک نیز ربوده شده اند. و حدود 350 هزار آواره به اقلیم کردستان عراق، سوریه، ترکیه رفته و در شرایط معیشتی بسیار بدی به سر می برند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter