English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ارتش آزاد سوریه بخش صنعتی شهر کوبانی را بازپس گرفت

آذوح: گردانهای "شمس الشمال" وابسته به تیپ "فجرالحریه" شاخه ای از ارتش آزاد سوریه، روز شنبه 18-10-2014 اعلام کرد بخش های وسیعی از منطقه صنعتی شهر عین العرب، "کوبانی" را بازپس گرفته است.

مخالفان سوری با پخش تصاویر ویدئویی در "یوتیوب" این خبر را تایید کردند.

همزمان با کنترل مناطقی از کوبانی توسط پیشمرگه ها و ارتش آزاد سوریه، جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا روز شنبه حداقل شش بار به مواضع داعش در مناطق مختلف این شهر حمله کردند.

این در حالی است که داعش مناطق خارج از کنترل خود در کوبانی تا مرز ترکیه را با آتش سنگین توپخانه هدف قرار داده است.

شاهدان عینی می گویند گلوله باران مناطق کوبانی توسط داعش زمانی شدت گرفت که جنگنده های ائتلاف مواضع این گروه در اطراف کوبانی را بمباران کرده اند. طبق این گزارش داعش چند گلوله خمپاره به داخل خاك ترکیه در نزدیکی دروازه مرزی مورستبينار پرتاب کرده است.

یکی از فرماندهان "واحدهای حمایت مردم کرد" به خبرگزاری رویترز گفته است، داعش به منظور قطع جاده ارتباطی کوبانی با ترکیه حملات خود را از سر گرفته است.

وی افزود: " داعش تلاش می کند تا ارتباط کوبانی با جهان خارج را قطع کند. درست است که ترکیه از ورود جنگجویان یا ارسال سلاح به کوبانی جلوگیری می کند، اما در ارسال کمک های انسانی به منطقه مرزی "مورستبينار" دریغ نکرده است . داعش می خواهد با قطع تنها دروازه و مسیر امدادرسانی ترکیه، ما را به طور کامل محاصره کند".

در همین دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، گروه داعش روز شنبه دست کم 21 بار مناطق ارتباطی کوبانی با ترکیه را با خمپاره گلوله باران کرد.

عبدالرحمن جوک، یکی از خبرنگاران مستقر در کوبانی در تماس تلفنی با العربیه گفت:"روز شنبه شدید ترین درگیری میان داعش و نیروهای پیشمرگه بوده است . داعش به شدت منطقه مرزی " مورستبينار" را گلوله باران کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter