English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نامه تهدیدآمیز ۴۰ بسیج دانشجویی در اعتراض به "بی‌حیایی" هنرمندان

آذوح: بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه در اعتراض به "بی‌فرهنگی و بی‌حیایی" نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد نوشته و تهدید کرده‌اند "طومار فتنه‌گران فرهنگی" را درهم خواهند پیچید. کمیسیون فرهنگی مجلس نیز خواستار ممنوعیت ۸ فیلم شده است.

بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه نامه‌ای سرگشاده به علی جنتی، وزیر ارشاد نوشته‌اند. در این نامه آمده است: «نمی‌دانیم چه بر سر برخی افراد آمده که در سال اقتصاد و فرهنگ، نه فقط در شعار که در رفتار و عمل، فرهنگ اسلامی ـ ایرانی را از اولویت اول خود خارج کرده و بی‌فرهنگی و بی‌حیایی را ترویج می‌کنند.»

بسیجیان خطاب به وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه "آقای وزیر، اینجا ایران اسلامی است" می‌افزایند: «آیا معنی مدیریت جهادی در سال اقتصاد و فرهنگ، حمایت از کنسرت‌های تکخوانی زنان آوازه‌خوان و حرکات موزون و رقص باله در حضور مردان است؟! معلوم نیست اگر نام امسال مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ نبود چه می‌کردید؟!»

آن‌ها در این نامه از وزیر ارشاد می‌پرسند: «با کدامین حکم و اجازه شرعی چنین مجوزهایی صادر کرده‌اید؟ رقص زنان آوازه‌خوان در پایتخت ایران، مطابق با کدام سرفصل و اولویت فرهنگ این کشور است؟»

"طومار فتنه‌گران را در هم می‌پیچیم"

بسیجیان به تهدید می‌نویسند: «آقای وزیر! محرم نزدیک است و به یادتان می‌آوریم که حماسه ۹ دی در ادامه عاشورا است؛ آیا برخی هوس دیدن یک حماسه ۹ دی دیگر در سال اقتصاد و فرهنگ برای به هم پیچیدن طومار فتنه‌گران فرهنگی را دارند؟»

بیشتر بخوانید: یک سال دولت یازدهم؛ فرهنگ در ترازوی وعده و عمل

ساز‌مان‌های بسیج دانشجویی ضمن ابراز "انزجار عمیق از وقایع ضد فرهنگی" روزهای اخیر، به وزیر ارشاد و مسئولان فرهنگی دولت و همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس "اخطار جدی" داده‌اند که در صورت اصلاح نشدن وضعیت موجود، به انتشار بیانیه اکتفا نخواهند کرد.

اعتراض کمیسیون فرهنگی مجلس به اکران ۸ فیلم

احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نیز در نامه‌ای به علی جنتی، وزیر ارشاد، از او خواست مانع از اکران ۸ فیلم سینمایی شود.

از نظر سالک، محتوای این فیلم‌ها با "ارزش‌های انقلاب اسلامی" در تناقض است و برخی از این فیلم‌ها "درباره فتنه ۸۸" است. او با نام بردن از برخی از این آثار گفت، فیلم‌هایی همچون، "قصه‌ها، "آشغال‌ها" و "عصبانی نیستم" جزو این آثار هستند.

این سه فیلم که در جشنواره فجر سال گذشته اعتراضاتی را در میان محافظه‌کاران برانگیخته بودند، قرار بوده طی هفته‌های جاری اکران شوند.

خبرگزاری فارس در بیستم بهمن ماه ۹۲ نوشته بود، دو فیلم "حامی فتنه" ("عصبانی نیستم" ساخته رضا درمیشیان و "قصه‌ها" به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد) به‌رغم اعتراض شماری از نمایندگان، "نه تنها به اکران معمول خود ادامه دادند که حتی نامزد دریافت ۸ سیمرغ بلورین نیز شدند".

صحنه‌ای از فیلم عصبانی نیستم، ساخته رضا دورمیشیان در جشنواره برلیناله ۲۰۱۴

"عصبانی نیستم"، از فیلم‌های بحث‌برانگیز جشنواره فجر سال گذشته، به زندگی جوان دانشجویی می‌پردازد که به دلیل شرکت در اعتراض‌های سال ۸۸ از ادامه تحصیل محروم شده و با مشکلات فراوانی روبه‌روست. این فیلم در جشنواره برلیناله ۲۰۱۴ به نمایش درآمد.

"سانسور قانون است"

احمد سالک در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم هر گونه مطلبی که به ذهن فیلمنامه‌نویس می‌رسد به عنوان فیلم مطرح شود، زیرا برخی از این آثار به هیچ وجه ارزشمند نیستند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

او می‌گوید، کمیسیون فرهنگی مجلس نمی‌تواند شاهد "گسترش ضد ارزش‌ها به سبک دشمن در جامعه باشد". او تاکید کرد: «ما تا هستیم نمی‌گذاریم این اتفاقات و جریانات صورت گیرد، به طور قطع باید ارزش‌ها همواره گسترش پیدا کند، نه ضد ارزش‌ها در قالب فیلم، تئاتر و یا موضوعات مختلف بروز پیدا کند، ما محکم بر اعتقادات خود ایستاده‌ایم و بر اساس رسالت و شریعتی که داریم عمل می‌کنیم.»

از نظر سالک، "ممیزی یک قانون است" و وزارت ارشاد باید سانسور را نه فقط در حوزه نشر کتاب، بلکه در فیلم‌نامه‌ها و اکران فیلم‌ها هم اعمال کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter