English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نخستین کمک هوایی آمریکا به مدافعان کرد کوبانی

آذوح: منابع نظامی آمریکا اعلام کردند که برای نخستین بار هواپیماهای این کشور به ریختن مهمات، سلاح و وسایل پزشکی برای کردهای کوبانی دست زده‌اند. پیشتر دولت ترکیه با ارسال کمک‌های نظامی به کردهای کوبانی مخالفت کرده بود.

برای نخستین بار آمریکا به کردهای مدافع کوبانی از طریق هوا کمک‌های نظامی ارسال کرد. فرماندهی نظامی آمریکا (سنتکام) که مقر آن در فلوریدا است، تایید کرد که هواپیمای ترابری "سی ۱۳۰" این کشور محموله‌های مهمات، سلاح و وسایل پزشکی برای کردها در منطقه کوبانی به زمین ریخته‌اند.

به گفته منابع نظامی آمریکا چندین هواپیمای ترابری "سی ۱۳۰" در این عملیات شرکت داشته‌اند و تمامی آنان پس از انجام ماموریت، سالم به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند.

مدافعان کرد کوبانی هفته‌ها است که با حداقل امکانات نظامی در مقابل گروه تروریستی "دولت اسلامی" سرگرم مبارزه هستند. دولت ترکیه با ایجاد کریدور کمک‌رسانی به شهر مرزی کوبانی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری "آنادولو"‌رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تصریح کرده که حزب کرد "یگان‌های مدافع خلق" (ی‌پ‌گ) در سوریه مثل "حزب کارگران کردستان" (پ‌ ک ‌ک) در ترکیه "سازمانی تروریستی" است.

این در حالی است که جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه (۱۶ اکتبر/ ۲۴ مهر) اعلام کرد، یکی از نمایندگان وزارت خارجه این کشور چند روز پیش در "خارج از منطقه" با نمایندگان حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه ملاقات کرده است. یگان‌های مدافع خلق شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک محسوب می‌شوند. آنکارا سازمان‌های کرد سوری را وابسته به "پ‌ک ک" می‌داند.

محموله‌های کمکی از سوی دولت اقلیم کردستان عراق

به گفته منابع نظامی آمریکا محموله‌های ارسالی برای کردهای کوبانی از سوی دولت اقلیم کردستان عراق بوده است و ارتش آمریکا وظیفه لجستیکی را بر عهده داشته است.

مقامات نظامی آمریکا همچنین اعلام کردند که در روز یک‌شنبه (۱۹ اکتبر) نیز مواضع "دولت اسلامی" در نزدیکی کوبانی بمباران شده است. گفته می‌شود که تا کنون آمریکا و متحدانشان بیش از ۱۳۰ حمله هوایی به گروه تروریستی "دولت اسلامی" در نزدیکی شهر کوبانی داشته‌اند.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، تایید کرد که مدافعان کرد موفق شده‌اند تروریست‌های "دولت اسلامی" را در روز یک‌شنبه در مناطق شرقی شهر کوبانی مورد حمله قرار دهند.

رامی عبدالرحمان، مسئول ناظران حقوق بشر سوریه گفت که بهبود همکاری میان مدافعان کرد و ائتلاف بین‌المللی سبب شده است که پیشروی نیروهای "دولت اسلامی" در کوبانی متوقف شود.

وی تایید کرد که میان مدافعان کرد و نیروهای آمریکایی تبادل اطلاعاتی صورت می‌گیرد و "به همین دلیل نیروهای ائتلاف" قادر به اجرای دقیق‌تر حملات هوایی" هستند.

به گفته منابع نظامی ‌آمریکا «تا کنون صدها نیروی "دولت اسلامی" کشته شده‌اند و شمار زیادی از تجهیزات نظامی این گروه منهدم شده است.»

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در روز یک‌شنبه با اردوغان، همتای ترک خود تماس تلفنی داشته و درباره اوضاع سوریه، به‌ ویژه شهر کوبانی با وی رایزنی کرده است. کاخ سفید اعلام کرد که موضوع محوری این گفت‌وگو پیرامون چگونگی مقابله با گروه "دولت اسلامی" بوده است. هر دو کشور پذیرفته‌اند که برای مبارزه علیه تروریست‌های "دولت اسلامی" با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter