English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وزارت کشور: چهار مظنون در رابطه با اسیدپاشی بازداشت شده‌اند

آذوح: به گفته قائم مقام وزیر کشور ۴ مظنون در رابطه با اسیدپاشی دستگیر شده‌اند. به گفته رسانه‌های داخلی ترس از اقدامات مشابه برخی زنان اصفهانی را خانه‌نشین کرده است. دادستانی اصفهان نیز کشف سرنخ‌هایی در این رابطه را تایید کرد.

مرتضی میرباقری، رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت کشور در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا گفت: «موضوع اسیدپاشی توسط وزیر کشور پیگیری شد و استاندار اصفهان همه ابعاد مساله را با وزیر کشور بررسی کردند و در حال حاضر سه تا چهار نفر از مظنونان این حادثه دستگیر شده‌اند.»

میرباقری تصریح کرد که هیچ نگرانی امنیتی در استان اصفهان وجود ندارد و "با موضوع اسیدپاشی به بهترین شکل برخورد شده است." وی تدوین قانونی جدید برای اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر را غیرضروری خواند.

دادستانی اصفهان نیز در باره پرونده اسیدپاشی به زنان گفت: «سرنخ‌هایی خوبی در این زمینه به دست آمده، تمام نیروها بسیج شده‌اند و نظر این است که در آینده نزدیک نتایج خوبی به دست خواهد آمد.»

دادستانی اصفهان هنوز آمار دقیقی از قربانیان اسیدپاشی را اعلام نکرده است، اما "مقامات رسمی تأیید کرده‌اند که تا کنون ۴ مورد اسیدپاشی به زنان در هفته گذشته در شهر اصفهان رخ داده است. با این همه روزنامه "شهروند" گزارش داده است که شایع شده ۸ زن قربانی اسید‌پاشی شده‌اند.

حسن رحیمی، دادستان اصفهان تصریح کرد که اسیدپاشی به زنان یک جرم عمومی است. وی افزود: « حتی اگر شاکیان از ابتدا هم اعلام شکایت نکنند، وظیفه دادسرا است که به عنوان مدعی‌العموم موضوع را تعقیب کند.»

سحام نیوز و برخی دیگر از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که برای اعتراض به اسیدپاشی شماری از خانواده‌های اصفهانی و جمعی از مردم این شهر برای جلوگیری ازحوادث بیشتر دراین رابطه و بازگردان امنیت دختران و زنان‌شان درمحیط جامعه و همچنین همدردی با خانواده های قربانیان، در روز چهارشنبه آینده (۳۰ مهر) مقابل دادگستری اصفهان تجمع اعتراضی به دورازهرگونه جانبداری سیاسی برگزار خواهند کرد.»

"قصاص و حکم اعدام" برای مجرمان

با توجه به بازتاب گسترده جنایت اسیدپاشی در رسانه‌های ایران، دادستان اصفهان به منظور تخفیف نگرانی افکار عمومی گفت: «بر اساس قانون مجازات اسلامی، مجازات اصلی این جرم علی‌القاعده مشروط به رعایت مسائل و شرایط قصاص است و اگر شرایط محقق شود اسیدپاشی مستوجب قصاص است.» وی افزود: « اگر قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده جرم انجام شده را صدق محاربه کند، مجازات عامل و یا عاملان یقیناً اعدام است اما این موضوع بستگی به تشخیص دادگاه رسیدگی‌کننده دارد.»

معاون رئیس جمهور: اسیدپاشی مصداق خشونت علیه زنان

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اسیدپاشی در اصفهان را مصداق خشونت علیه زنان در اجتماع دانست و گفت: «زنان باید چه در حریم خصوصی و چه در جامعه از خشونت در امان باشند و قربانی یکی از اشکال خشونت قرار نگیرند.»

مولاوردی "آزاررسانی به زنان در اماکن عمومی و پارک‌ها" را از دیگر اشکال خشونت علیه زنان خواند و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده شد.

ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز

اقتصاد نیوز در گزارشی می‌نویسد که حادثه اسیدپاشی "فضای رعب و وحشت" در اصفهان ایجاد کرده و این موضوع "درست همان چیزی است که اسیدپاشان در پی آن بوده‌اند."

در این گزارش آمده است که برخی زنان اصفهانی "خانه‌نشین" شده‌اند و از ترس اعمال مشابه به تنهایی از خانه خارج نمی‌شوند. بررسی‌های اولیه و گفت‌وگو با قربانیان نشان می‌دهد که در این رشته از اسیدپاشی‌ها "نزاع شخصی" در میان نبوده است و ظاهراً این اقدام به منظور "مقابله با بدحجابی" صورت گرفته است.

یکی از زنان اصفهانی به خبرنگار اقتصاد نیوز گفته‌است که "پیامک‌های تهدیدآمیز" از فردی ناشناس دریافت کرده‌است. در این پیامک آمده است که "اگر حجاب‌تان را رعایت نکنید به شما اسیدپاشی می‌شود."

در پی افزایش نگرانی‌ها و اعتراض‌‌های عمومی، محمدتقی رهبر سخنان نقل شده از طرف خود مبنی بر اینکه "امر به معروف و نهی از منکر باید از تذکر لسانی فراتر برود" را تکذیب کرد و گفت: «من نگفتم که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مودبانه است.»

سپاه: کشف باند غیراخلاقی و همکاری با سرویس‌های جاسوسی

در حالی که ترس از اسیدپاشی در اصفهان هم‌چنان حاکم است، سپاه پاسداران مدعی شد که "بزرگ‌ترین گروه ضداخلاقی در شبکه مجازی در اصفهان" را شناسایی و منهدم کرده است.

معلوم نیست که انتشار هم‌زمان این خبر با بالا گرفتن جنایت اسیدپاشی در اصفهان به چه منظور صورت می‌گیرد و یا اصولاً ربطی به حادثه اشیدپاشی دارد یا خیر.

غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان ضمن تایید خبر دستگیری تعدادی در این رابطه گفت: «افراد این این گروه با سرویس‌های جاسوسی هم مرتبط هستند هر یک از این سرشاخه‌ها در حدود یک سال فعالیت خود بین ۳۰۰ هزار تا ۳۶۰ هزار عضو از سراسر کشور جذب کرده بود.»

در روز یک‌شنبه (۲۷ مهر) در حالی‌که هنوز هیچ مظنونی بازداشت نشده بود و به گفته دادستانی اصفهان پرونده در مراحل اولیه و کشف "سرنخ‌ها" قرار داشت، عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مدعی شد که "به طور حتم مجرمان اسید‌پاش از طریق سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی یاری می‌شوند."

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter