English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مرگ خبرنگار پرس تی‌وی در ترکیه «مشکوک» اعلام شد

آذوح: حمیدرضا عمادی، مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی‌وی، تلویزیون انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی ایران، مرگ «سرنا شیم» خبرنگار این شبکه را در ترکیه «مشکوک» اعلام کرد.

سرنا شیم در هنگام مرگ، از تهیه گزارشی در منطقه اورفه باز می‌گشت که ماشین او با یک ماشین میکسر بتون‌ساز برخورد کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، عمادی گفت: «دولت ترکیه باید پاسخگوی افکار عمومی دنیا و خبرنگاران باشد چرا که خانم شیم بعد از یک دوره گزارش‌های انتقادی، در حادثه‌ای مشکوک جان می‌بازد.»

وی افزود: «شبکه پرس تی‌وی حق خود را برای پیگیری کامل موضوع مرگ خبرنگار خود از کشور ترکیه محفوظ می‌داند.»

سرنا شیم که در داخل ترکیه و در نزدیکی مرز ترکیه – سوریه اخبار مرتبط به گروه «دولت اسلامی» (داعش) را پوشش می‌داد، روز یکشنبه ۲۷ مهر در تصادف رانندگی جان خود را از دست داد. همراه سرنا شیم، فیلمبردار پرس تی‌وی نیز زخمی شد که به بیمارستان منتقل شده است.

سرنا شیم، روز جمعه در مقابل دوربین پرس تی‌وی گفته بود که مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند. او تأکید کرد که او هرگز کاری به جز روزنامه‌نگاری نکرده است و با این‌حال با توجه به برخوردهای مقامات امنیتی ترکیه با روزنامه‌نگاران، ترسیده است.

در هنگام مرگ، سرنا شیم از تهیه گزارشی در منطقه اورفه و در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه باز می‌گشت که ماشین او با یک وسیله نقلیه سنگین (ماشین میکسر بتون‌ساز) برخورد می‌کند.

سرنا شیم پیش ‌از این، خبرنگار پرس تی‌وی در لبنان، عراق، و اوکراین بوده است. او خبرنگار لبنانی – آمریکایی پرس تی‌وی بود، ۳۰ سال سن داشت و به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می‌کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter