English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بازپرسی مجدد به جرم انتشار مقاله

آذوح: روز شنبه ۲۶ مهر سال جاری، شاهین دادخواه، دیپلمات زندانی، برای تفهیم اتهام و بازپرسی مجدد به دادسرای زندان اوین منتقل شد.

شاهین دادخواه زندانی سیاسی قرنطینه بند ۷ زندان اوین، پس از احضار به شعبه ۶ دادسرای اوین، در جلسه ای به ریاست ناصری، مورد بازپرسی قرار گرفت.

موضوع بازپرسی این دیپلمات زندانی درقرنطینه اوین؛ ادامه نگارش مقالات انتقادی، پرداختن به اشتباهات اصولگرایان محافظه کار در دولت احمدی نژاد، ورود به اشتباهات تندروها در زمینه سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای، بود.

منابع آگاه از ایران به خبرنگارسحام اطلاع دادند که:«موضوع بازپرسی اخیر، تحلیل-انتقاد درمقالاتی است که درچند ماه گذشته از وی در سایت‌های منتقد حکومت از جمله سحام، ملیون، العربیه فارسی و برخی دیگر سایت ها منتشر شده است.

او درباره چگونگی نگارش مقالاتی چون«چرایی حرکت داعش از سوریه به سمت عراق» ،«مذاکرات هسته ای؛ موانع و راهکارها» و چند مقاله ای که پس از انتقال او از بند ۳۵۰ به قرنطینه بند ۷ زندان اوین از وی منتشر شده است، مورد بازپرسی قرار گرفته است.»

این درحالی است که پیشتر نیز این مشاورحسن روحانی، در دادسرای اوین به همین اتهام (نگارش مقالات انتقادی و افشاگری درمورد اشتباهات تندروها) تفهیم و درسلول انفرادی اطلاعات سپاه تحت شکنجه و بازجویی قرار گرفته بود.

این منبع مطلع، محوربازجویی اخیر دادخواه را، تاکید برچگونگی نگارش مقالات، راه های دستیابی وی به منابع اصلی اطلاعات و همچنین رابط و رابطان احتمالی خروج مقالات، همچنین چگونگی دستیابی وی به سایت های فوق الذکر اعلام می کند.

به نظر می رسد که نگرانی از دسترسی زندانیان به ارتباطات و نگارش مقالات، اخبار و دیدگاه‌های خود در رسانه ها باعث ایجاد نگرانی برای مسئولین قوه قضاییه شده است.

گفتنی است شاهین دادخواه متولد ۱۳۵۰ کار‌شناس سیاسی امنیتی کشورهای خاورمیانه است که در دانشگاه‌های اسپانیا، ایتالیا و ترکیه تحصیل کرده است.

وی درسمت مشاور در شورای‌عالی امنیت ملی و جزو اعضا مذاکره کننده هسته‌ای تیم حسن روحانی مشغول به کار بوده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter