English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تجمعات تهران و اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی

آذوح: در اعتراض به اسیدپاشی بر روی زنان و دختران جوان اصفهانی روز چهارشنبه در تهران و اصفهان تجمعاتی برگزار شد.

بنابر گزارشهای رسیده از ایران، تجمع معترضان مقابل ساختمان مجلس در تهران تحت تدابیر امنیتی برگزار شد و با برخورد فیزیکی ماموران پلیس با گروهی از معترضان همراه بود. عده ای هم دستگیر شدند.

تجمع اعتراضی در اصفهان نیز مقابل دادگستری این شهر برگزار شد معترضان با برپائی  تجمع، نگرانی خود از عدم امنیت در این شهر را نشان می دهند.

دور جدید اسیدپاشی ها در اصفهان از ابتدای مهرماه توسط موتورسواران ناشناس در این شهر شروع شده است. از چندی پیش در شبکه های اجتماعی، مطالبی با محتوای تهدید اسیدپاشی به زنان بد حجاب در اصفهان منتشر می شود.

این اقدامات (اسیدپاشی ها) همزمان با انتقاد گسترده امامان جمعه از رواج بد حجابی در جامعه ، طرح قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس و فعال شدن گروه هایی مانند انصار حزب الله به منظور مقابله با زنان که به گفته آنها بدحجابند صورت گرفته اند.

در تهران هم، گروهی از معترضان که تعدادشان بیش از ۲۰۰ نفر تخمین زده شده ،مقابل ساختمان مجلس در میدان بهارستان گرد آمدند تا اعتراض خود را به گوش نمایندگان مجلس برسانند .

مجلس ایران بتازگی طرحی بنام حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر را تصویب کرد. طرحی که منتقدانش می گویند می تواند چراغ سبزی برای اعمال خشونت در برخورد با کسانی که بد حجاب خوانده می شوند، نیز باشد. این مجلس در حال حاضر دست اندرکار تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر است.

اسیدپاشی های اخیر باعث شد تا نمایندگان روز سه شنبه این طرح را تعدیل کرده و ماده ای به این مضمون به این طرح اضافه کنند. "هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب، جرح، و قتل مبادرت کند."

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر در تجمع امروز مقابل مجلس، گروهی از فعالان حقوق بشر و زنان نیز حاضر بوده اند. از جمله نسرین ستوده ، وکیل مدافع حقوق بشر، پیمان عارف فعال سیاسی و محمد نوری زاد نویسنده منتقد حکومت که در جریان این تجمع با برخورد فیزیکی نیروهای هوادار حکومت مواجه شده و توسط مأموران دستگیر و به کلانتری بهارستان برده شده است. بنا بر این گزارش پلیس با چند معترض برخورد کرده است.

با وجود ابراز نگرانی گسترده از اسیدپاشی های اخیر اخبار ضد و نقیضی از بازداشت عامل یا عاملان این حملات منتشر شده است.

در واکنش به اسیدپاشی ها روز چهارشنبه حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار از زنجان در اجتماع مردم گفت کسی نباید زیر لوای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ناامنی ایجاد کند. آقای روحانی افزود مبادا منکر را تنها به یک مساله خلاصه کنیم. و پرسید آیا رشوه خواری و بورسیه های غیرقانونی منکر نیستند؟ چرا باید از صبح تا شب فقط یک مساله و آن هم بدحجابی را فقط منکر تلقی کنیم؟

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter