English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اردوغان: آمریکا در تخلیه هوایی اسلحه به کوبانی دچار اشتباه شد

آذوح: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که ایالات متحده آمریکا در پرتاب اسلحه و مهات نظامی برای مدافعان کرد شهر عین العرب (کوبانی) اشتباه کرده است، چرا که بخشی از این اسلحه، به دست شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش افتاد که شهر را محاصره می‌کنند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه شنبه اعلام کرد اکثر مهمات پرتاب شده توسط هواپیماهای بابرزی سی-۱۳۰ به دست نیروهای کرد افتاده است. اما تصاویر ویدیویی منتشر شده در اینترنت نشان می‌دهد که شماری از شبه‌نظامیان داعش، محموله‌هایی از اسلحه آمریکایی را در دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان چهارشنبه ۲۲ اکتبر در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت: «آن‌چه روی داد مشخص شد که اشتباه بود. چرا به اشتباه تبدیل شد؟ زیرا بخشی از اسلحه‌ای که از راه هواپیماهای سی-۱۴۰ پرتاب شد به گروه دولت اسلامی رسید.»

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره عزم ترکیه برای تسهیل عبور نیروهای پیشمرگه کرد به کوبانی برای کمک به دفاع از این شهر گفت که او این پیشنهاد را اوایل هفته در گفت‌وگوی تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ارائه داده بود.

او افرود: «برای من دشوار است که بفهمم چرا کوبانی تا این اندازه برای آنها اهمیت دارد. در این شهر غیر نظامی وجود ندارد بلکه ۲هزار شبه نظامی حضور دارند. ابتدا درباره حضور نیروهای پیشمرگه سخن نمی‌گفتند اما پس از این‌که درباره حضور نیروهای پیشمرگه به صورت جزئی سخن گفتند، گفتیم کمک خواهیم کرد.»

اردوغان ادامه داد که مذاکرات میان مسئولان درباره جزئیات انتقال نیروهای پیشمرگه از راه ترکیه، در جریان است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter