English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رئیس پلیس بریتانیا: هر هفته ۵ بریتانیایی به داعش می‌پیوندند

آذوح: عالی‌ترین مسئول امنیتی بریتانیا نسبت به افزایش خطر گروه دولت اسلامی موسوم به «داعش» در کشورش هشدار داد و گفت شمار جوانان بریتانیایی که به این گروه می‌پیوندند، در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سر برنار هوگن هاو رئیس پلیس بریتانیا سه شنبه ۲۱ اکبتر در سخنانی در اجلاس امنیت ملی در لندن گفت که هر هفته دستکم ۵ بریتانیایی برای پیوستن به «داعش» به عراق و سوریه می‌روند.

او افزود: «شاید این رقم بزرگ به نطر نرسد اما با توجه به این‌که هر سال ۵۰ هفته است، سالانه ۲۵۰ نفر به داعش می‌پیوندند و این دو برابر شماری است که ما گمان می‌کنیم عضو این گروه هستند.»

او با بیان این‌که این آمار «حد اقلی» است گفت شاید بعضی باشند که پیش از رفتن به سوریه و عراق، به کشور دیگری سفر کنند «از این رو هنگامی کشورهایی ضعیف و مرزهایی باز وجود دارد، همیشه نمی‌توان رفت و آمدها را رصد کرد.»

او افزود: «ما می‌دانیم که حدود۵۰۰ بریتانیایی برای پیوستن به جنگ جاری سفر کرده‌اند.. شماری از آن‌ها بازگشته‌اند و شماری هم هستند که قصد دارند در ماه‌ها و سال‌های آینده به جنگ بپیوندند.»

رئیس پلیس بریتانیا بازگشت این افراد را پس از دریافت تجربه جنگ «خطری برای جامعه بریتانیا» ارزیابی کرد و گفت: «زدن بر طبل تروریسم در بریتانیا تغییر کرده و سریع‌تر و گسترده‌تر شده است.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter