English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

درآمد سالانه داعش از فروش نفت به ۸۰۰ میلیون دلار می رسد

آذوح: مرکز مشورتی آی اچ اس آمریکا میزان درآمد گروه دولت اسلامی موسوم به داعش از فروش نفت را سالانه حدود ۸۰۰میلیون تومان برآورد کرده است که روزانه نزدیک به دو میلیون دلار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آی اچ اس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «این گروه تروریستی می‌تواند با همان امکانات کوچک نفتی در مناطق تحت کنترل خود و با فروش ارزان نفت در بازارهای سیاه، درآمد هنگفتی به دست بیاورد.»

این مرکز آمریکایی برآورد کرده است که ظرفیت تولید نفت در مناطق تحت تصرف داعش، روزانه ۳۵۰هزار بشکه است اما این گروه بیشتر از ۵۰ تا ۶۰هزار بشکه تولید نمی‌کند.

پس از آن داعش، تولید نفت خود را در بازار سیاه به قیمت بشکه‌ای ۲۵ تا ۶۰ دلار می‌فروشد که از قیمت بازارهای جهانی بسیار کمتر است. هم اکنون میانگین قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی، حدود ۸۵ دلار است.

این بیانیه افزوده است که نفت داعش «توسط تانکرهایی فروخته می‌شود که به صورت قاچاق وارد مرز ترکیه می‌شود.»

این بیانیه ادامه داده است: «نفت ماشین داعش را به حرکت در می‌آورد به ویژه ماشین نظامی‌اش را و از فعالیت‌هایش پشتیبانی مالی می‌کند.»

این بیانیه توانایی پالایش نفت توسط داعش را مشخص نمی‌کند و تنها به این مساله اشاره کرده که این گروه نفت را در واحدهای متحرک برای تامین مایحتاج خود، پالایش می‌کند.

گروه داعش، مناطق وسیعی از شمال عراق و سوریه را تصرف کرده است. در این مناطق تعدادی حوزه نفتی وجود دارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter