English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حمله داعش با پوشیدن لباس پیشمرگه در۵۰ کیلومتری مرز ایران

آذوح: گزارش‌ها حاکی از آن است که سه شنبه ۲۱ اکتبر نیروهای گروه «دولت اسلامی» موسوم به داعش، به شهرک قره‌تپه در ۵۰ کیلومتری مرز ایران حمله کردند که این حمله در پی مقاومت نیروهای نظامی کُرد موسوم به پیشمرگه و نیروهای پلیس محلی، با شکست مواجه شد.

شبه‌نظامیان داعش همچنین به روستای تیاتران و ناحیه ربیعه که مناطقی تحت کنترل نیروهای پیشمرگه هستند، حمله کردند.

شبکه خبری المصری الیوم گزارش داده است که شبه‌نظامیان داعش در حالی که لباس نیروهای پیشمرگه را بر تن داشتند، توانستند با حمله‌ای ناگهانی، دو روستای کُرد را تصرف کنند و پس از آن حمله‌ای به شهرک ترکمن نشین قره‌تپه واقع در استان بعقوبه در ۱۲۰ کیلومتری شمال بغداد آغاز کنند.

یک افسر کُرد که خواسته نامش فاش نشود گفته است: «تروریست‌ها با استفاده از تاکتیک پوشیدن لباس نیروهای پیشمرگه، موفق شدند به آسانی خود را به خط دفاعی ما در نزدیکی قره‌تپه برسانند.»

از سویی اداره ناحیه قره‌تپه اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه با پشتیبانی نیروهای پلیس محلی و نیروهای داوطلب، موفق شدند حمله شبه‌نظامیان داعش را که به منظور تصرف این شهرک صورت گرفته بود، با شکست مواجه کنند.

وهاب احمد مدیر ناحیه قره‌تپه در این باره به «شفق نیوز» گفته است که نیروهای امنیتی، نیروهای پیشمرگه و نیروهای داوطلب موفق شدند به طور کامل سیطره خود را بر قره‌تپه و مناطق اطراف آن مستحکم کنند و شبه‌نظامیان را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

او دو عین حال تاکید کرد که در روستاهای اطراف قره‌تپه، هسته هایی وابسته به گروه داعش وجود دارد که برنامه‌هایی برای تصرف منطقه دارند.

جمیل الشمری فرمانده پلیس استان دیالی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ تن از شبه‌نظامیان داعش توسط نیروهای امنیتی و پیشمرگه در جریان درگیری‌های سنگینی که سه شنبه روی داد، کشته شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter