English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرمانده نیروی انتظامی: کشف سرنخ‌هایی از حملات اسیدپاشی

آذوح: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌گوید، سرنخ‌هایی از عامل اسیدپاشی در اصفهان به دست آمده و به نظر می‌رسد این اقدام توسط یک نفر انجام شده است.

همزمان با این سخنان، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز بدون اشاره صریح به موضوع اسیدپاشی گفت که «مبادا فردا تحت لوای شعار زیبای امر به معروف در جامعه ما ناامنی آغاز شود».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اسماعیل  احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی روز چهارشنبه ۳۰ شهریور با اعلام این که سرنخ‌هایی از عامل اسیدپاشی در اصفهان به دست آمده است، گفت: «بر اساس آن‌چه که قربانیان این حوادث اعلام کرده‌اند به نظر می‌رسد این اقدام توسط یک نفر انجام شده است.»

آقای احمدی‌مقدم سپس تاکید کرد که هنوز از نیت اجرای این عمل اطلاعی در دست نیست اما او درعین حال بحث حجاب را هم در این رخداد نامربوط دانست.

وی اظهار داشت: «رسانه‌های خارجی قصد دارند این موضوع را با مسائل حجاب پیوند بزنند در حالی که قربانیان این حادثه از افراد مؤمن و خانواده‌های متدین بوده‌اند.»

به گفته آقای احمدی مقدم طی دو تا سه سال گذشته جمعا ۷ تا ۸ مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده است.

در روزهای گذشته تعدادی از مسئولین جمهوری اسلامی ضمن تکذیب ارتباط موضوع اسیدپاشی با موضوع حجاب و«امر به معروف و نهی از منکر» رسانه‌های فارسی زبان در خارج از کشور را متهم کرده‌اند که قصد دارند، اسیدپاشی‌های اصفهان را با این موضوعات مرتبط کنند.

این درحالی است که برخی از نمایندگان استان اصفهان درمجلس پیش از این ارتباط این اسیدپاشی‌ها با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» را تائید کرده بودند.

عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس روز یکشنبه ۲۷ مهر در این باره گفته بود: «این دقیقاً شبیه اقداماتی است که داعش در عراق و سوریه به دنبال اجرای آن است و با انجام کارهای خلاف شرع در بروز چهره خشن از اسلام تلاش می‌کند.»

در این حال برخی از شهروندان اصفهان نیز از دریافت پیام‌های هشدارآمیز درباره اسیدپاشی در صورت رعایت نکردن حجاب خبر داده‌اند.

«هانیه» یکی از دختران اصفهانی در گزارشی که خبرگزاری ایسنا روز ۲۷ مهر منتشر کرده گفت  که از یک شماره ناشناس هشداری را دریافت کرده که اگر حجابش را رعایت نکند به او اسیدپاشی می‌شود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که به استان زنجان سفر کرده است، نیز روز سه‌شنبه بدون اشاره صریح به موضوع اسیدپاشی در اصفهان تاکید کرد که «امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به هیچ فرد، جناح و دسته‌ای ندارد».

وی  اضافه کرد:«هیچ کس نمی‌تواند بگوید من آمر به معروف و ناهی از منکر هستم و هیچ کس نمی‌تواند جناح، گروه و دسته‌ای را به عنوان عمل‌کننده به منکر متهم نماید.»

سخنان آقای روحانی در حالی بیان می‌شود که نمایندگان مجلس ایران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وجود مخالفت دولت جزئیات دیگری از طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را تصویب کرده‌اند.

رئیس جمهوری ایران  با اشاره به بررسی این طرح در مجلس  گفت: «من دوست دارم که پایان این کار مجلس شورای اسلامی در امر به معروف و نهی از منکر انسجام بیشتر جامعه، وحدت بیشتر و هدایت کل جامعه به سمت نیکی باشد. »

وی اضافه کرد:«از دیدگاه اسلام  فقط یک گروه آمر به معروف نیست، همه مردم، همه مسلمانان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر دوش دارند. مبادا که فردا تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ناامنی آغاز شود.»

پیش از این، مقامات وزارت کشور و مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت آقای روحانی، نیز با طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»مخالفت کرده بودند.

بر اساس ماده ۸ این طرح ، در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر مستلزم اقدام جمعی یا انجام تجمع باشد با درخواست حداقل سه نماینده از متقاضیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر موضوع ماده ۲۱ این قانون در اسرع وقت و حداکثر ظرف سه روز نسبت به تقاضای موضوع این ماده اتخاذ تصمیم می‌کند.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: «مبادا یک روز کلمه امر به معروف و این وظیفه نهی از منکر که باید وسیله ارتباط نزدیک‌تر جامعه به همدیگر و این که همدیگر را به خیر و نیکی دعوت کنیم باشد، تبدیل به وسیله‌ای برای تفرقه و جدایی شود.»

وی  با بیان این که چند نفر در این کشور خودشان را متولی اخلاق می‌پندارند بالاترین منکر را اختلاف و تفرقه خواند و افزود: «یک عده گویی زندگی‌شان در شکاف است، شکاف بین مردم و دولت، شکاف بین مردم با مردم و ایجاد شکاف و تفرقه بین این جناح و آن جناح.»

پیش از این مواضع آقای روحانی درباره حجاب و شبکه های اجتماعی مورد انتقاد برخی از روحانیون محافظه کار،ائمه جمعه و برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter