English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

۲۰۰ حمله هوایی سوریه به مواضع مخالفان در ۳۶ ساعت

آذوح: ارتش سوریه حملات هوایی علیه مواضع مخالفان را تشدید کرده و در ۳۶ ساعت اخیر بیش از ۲۰۰ بار مناطقی در غرب کشور را بمباران کرده است.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیا است می گوید اغلب این حملات از نیمه شب یکشنبه تا ظهر سه شنبه روی داده و تلفات بسیاری برجای گذاشته اند.

تشدید حملات هوایی ارتش سوریه همزمان با اقدام نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در بمباران مواضع گروه موسوم به "دولت اسلامی" در خاک عراق و سوریه انجام می گیرد.

    وزیر اطلاعرسانی سوریه می‌گوید نیروی هوایی این کشور دو فروند جنگنده نظامی که در اختیار "دولت اسلامی" بوده را از بین برده و به دنبال سومین هواپیما است.

جنگنده‌های آمریکا و کشورهای عرب هم‌پیمان، تاکنون مواضع شبه نظامیان داعش در نزدیکی شهر کوبانی در شمال سوریه را بمباران کرده اند.

ژنرال جان آلن، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف جهانی برای مقابله با دولت اسلامی در گفتگو با بی بی سی از ریختن محموله های تسلیحاتی برای شبه نظامیان کرد، از طریق هواپیماهای نظامی دفاع کرد.

پنتاگون اذعان کرده است که از ۲۸ محموله تسلیحاتی آمریکا که برای کمک رسانی از هوا برای مدافعان کرد در کوبانی ریخته شده، یک محموله به دست "نیروهای دشمن" افتاده است.

شبه نظامیان "دولت اسلامی" از چند هفته قبل سعی دارند تا با محاصره کوبانی این شهر در نزدیکی مرز ترکیه را تصرف کنند اما با مقاومت شبه نظامیان کرد مواجه هستند.

کمی پس از گفتگوی ژنرال آلن با بی بی سی، مجلس کردستان عراق طرح اعزام ۱۲۰ نیروی پیشمرگ به کوبانی را تصویب کرد.

ترکیه نیز روز دوشنبه تلویحا گفته بود به نیروهای پیشمرگه اجازه می دهد از مرز بگذرند و وارد سوریه شوند.

کسرا ناجی خبرنگار بی بی سی که در منطقه مرزی ترکیه در جوار کوبانی حضور دارد می گوید مشخص نیست نیروهای پیشمرگه چه زمانی از راه می رسند.

مقامات می گویند این نیروها تسلیحات سنگین به همراه خواهند آورد، تسلیحاتی که کردهای کوبانی مدت هاست از نیاز مبرم به آن می گویند.

'نابودی جت‌های دولت اسلامی'

به گفته مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه، حملات هوایی ارتش سوریه مواضع مخالفان دولت در مناطق قنیطره، درعا، حومه دمشق، حما، ادلب و حلب را هدف قرار داده است.

مناطقی که با جنگنده‌های ارتش سوریه بمباران شده اند اغلب در غرب کشور، از جنوب غربی تا شمال غربی، جای دارند. در این حملات همچنین استان شرقی دیرالزور که در آن شبه نظامیان "دولت اسلامی" حضور دارند هدف قرار گرفته است.

بنا به گزارش ها همچنین روز سه شنبه دست کم هشت نفر در حمله هوایی به شهر نصیب در جنوب و در نزدیکی مرز اردن، که در اختیار مخالفان است کشته شده اند.

شبکه ای از فعالان مخالف دولت سوریه به نام "کمیته‌های هماهنگی مردمی" می گوید در این حمله هوایی به شهر نصیب، ارتش سوریه از بمب‌های بشکه ای استفاده کرده است.

هواپیماهای سوریه همچنین روز چهارشنبه در ده حمله، شهرهای مورک و کفرزیتا در استان حما را بمباران کردند.

تحلیلگران معتقدند ارتش سوریه با تشدید حملات به مخالفان احتمالا می‌خواهد آنها را پیش از دریافت کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی تضعیف کند

به گفته ناظران سوری، حملات هوایی ارتش سوریه روزانه ۱۲ تا ۲۰ بار انجام می شود و در ۳۶ ساعت حدود ۲۱۰ حمله به مواضع مخالفان دولت صورت گرفته است.

    به گفته وزیر اطلاعرسانی سوریه، ارتش این کشور بدون آنکه بخشی از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش باشد در حال پشتیبانی از کردها در شهر کوبانی است که با شبه نظامیان "دولت اسلامی" می‌جنگند.

تحلیلگران معتقدند ارتش سوریه با تشدید حملاتش به مخالفان احتمالا می خواهد آنها را پیش از دریافت کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی از طرف نیروهای ائتلاف تضعیف کند.

در تحولی دیگر عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه، گفته است نیروی هوایی این کشور دو فروند جنگنده نظامی "دولت اسلامی" را در این بمباران ها از بین برده است.

آقای الزعبی به تلویزیون سوریه گفته است پیشتر سه فروند هواپیمای جنگنده مستعمل از فرودگاه نظامی الجراح در استان حلب به دست "دولت اسلامی" افتاده بود و اکنون جستجو برای یافتن سومین جنگنده ادامه دارد.

پیشتر گزارش شده بود که شبه نظامیان "دولت اسلامی" توانسته اند با کمک خلبانان وابسته به حکومت پیشین عراق جنگنده ها را بر فراز حلب به پرواز درآورند.

به گفته عمران الزعبی، ارتش سوریه بدون آنکه بخشی از ائتلاف بین المللی علیه داعش باشد در حال پشتیبانی از کردها در شهر کوبانی است که با شبه نظامیان "دولت اسلامی" می جنگند.

کوبانی در مجاورت مرز ترکیه از چند هفته قبل زیر حملات "دولت اسلامی" قرار داشته و بسیاری از غیرنظامیان مجبور به ترک شهر شده اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter