English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تصویب کلیات طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» در مجلس ایران

آذوح: نمایندگان مجلس ایران در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۶ مهر با وجود مخالفت دولت، کلیات طرح ۲۴ ماده‌ای «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را تصویب کردند.

به گزارش رادیوفردا، گزارش خبرگزاری مجلس ایران حاکی است که این طرح با ۱۵۶ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۰۲ رای اخذ شده، تصویب شده است.

در صورت تصویب نهایی این طرح ستادی به نام «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» با ۱۷ عضو تشکیل می‌شود که شش عضو آن وزیران دولت و بقیه اعضای آن روساء و نمایندگان دستگاه‌های زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی خواهند بود.

وزیران کشور، ارشاد و اطلاعات، رییس سازمان صدا و سیما، نماینده تام الاختیار قوه قضائیه، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده بسیج از جمله اعضای این ستاد هستند.

بر اساس طرح نمایندگان مجلس، مصوبات این ستاد که ریاست آن را یکی از ائمه جمعه تهران به انتخاب شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر عهده خواهد داشت، برای تمام دستگاه‌ها لازم الاجرا است.

مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهوری، در جلسه علنی مجلس ضمن مخالفت با این طرح گفت: «چه طور مصوبات ستادی که ریاست آن را امام جمعه تهران بر عهده دارد، برای سه قوه لازم الاجرا باشد؟»

در صورت تصویب نهایی این طرح، همچنین اگر امر به معروف و نهی از منکر «مستلزم اقدام دسته جمعی یا تجمع» باشد، با درخواست سه نماینده از متقاضیان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اسرع وقت و حداکثر ظرف سه روز دراین باره تصمیم می‌گیرد.

آقای انصاری در مخالفت با صدور مجوز تجمعات توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: «این نیز خلاف قانون است زیرا وزارت کشور مجوز تجمعات را صادر می‌کند».

وی افزود: «اگر مشکل امنیتی در این راستا پیش بیاید چه کسی به مردم پاسخگو خواهد بود این در حالی است که ما شاهدیم رییس ستاد، امام جمعه تهران است».

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اول تیرماه فوریت طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را تصویب کرده بودند.

مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون مشترک بررسی کننده این طرح در دفاع از آن گفت: «۳۶ سال از انقلاب می‌گذرد و زشت است که هنوز ما یک طرح درباره امر به معروف و نهی از منکر نداریم».

وی اظهار داشت: «ما قبول داریم این طرح نقص‌هایی دارد ولی اینکه می‌گویند امنیت را به هم می‌ریزد جای تعجب دارد زیرا وزیر کشور و فرماندهان نظامی، عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند».

بر اساس طرح یاد شده، وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها موظف شده‌اند که گردشگران خارجی را پیش از ورود به کشور به «شئون اسلامی» آگاه کنند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، هر‌ گاه به فردی در مقام «آمر به معروف و ناهی از منکر» صدمه جسمی و جانی وارد شود، وی مشمول قوانین و مقررات مربوط به «جانبازان و شهدا» می‌شود.

مباحث مربوط به «امر به معروف و نهی از منکر» پس از آن شدت گرفت که یک بسیجی به نام علی خلیلی، حدود سه سال پس از آنکه در یک درگیری خیابانی زخمی شد درگذشت.

تعدادی از نیروهای بسیج و نیروهای موسوم به حزب‌الله، پس از درگذشت آقای خلیلی، گفتند مرگ او به دلیل جراحاتی بوده که در اثر درگیری سه سال پیش حین «امر به معروف و نهی از منکر» رخ داده بود.

حسین اصغرزاده رییس شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران، روز هفتم مهر، از محکوم شدن «ضارب» آقای خلیلی به «قصاص نفس» خبر داد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter