English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

۱۵ ميليون دلار پول ایران در تایوان «مشمول مرور زمان» شد

آذوح: دیوان عالی تايوان درخواست وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح جمهوری اسلامی برای بازگرداندن ۱۵ ميليون دلار از يک بانک تايوانی به ايران را رد کرده است.

به گزارش رسانه‌های چينی و تايوانی، دادگاه عالی تايوان روز جمعه دوم آبان حکم داد که اين پرونده مربوط به سال ۱۹۸۱ (۳۳ سال پيش) بوده و مشمول مرور زمان شده است.

سايت «فوکوس تايوان» گزارش داده که اين پرونده مربوط به مالک يک شرکت به نام «وو» بوده که لابی‌گری وزارت دفاع ايران برای خريد محموله‌ای نظامی از تايوان را بر عهده گرفته بود.

ايران در آن هنگام در جنگ با عراق به سر می‌برد.

بر اساس اين گزارش، بانک مرکزی ايران سپس از ميدلند بانک بريتانيا درخواست می‌کند تا ۱۵ ميليون دلار را به يک حساب بانکی مشترک ميان سه نفر در نزد بانک چانگ هوا تايوان حواله کند با اين شرط که امضای اين سه نفر با امضايی که در پاسپورت آنها است، مشابهت داشته باشد.

اما روزنامه «چاينا پست» گزارش داده که اين سه نفر پس از آنکه به بانک مراجعه کرده و درخواست برداشت ۱۵ ميليون دلار را می‌کنند، متوجه می‌شوند که اين پول توسط افراد ديگری برداشت شده است.

ايران بعدها با ارائه يک دادخواست بين‌المللی خواستار بازگرداندن ۱۵ ميليون دلار از بانک تايوانی می‌شود. دادگاه عالی تايوان تاکنون دو بار اين دادخواست را به ديوان عالی ارجاع داده و اين ديوان در دومين مرتبه و در سال ۲۰۱۳ حکم داده که ايران از سال ۱۹۸۱ تا سال ۱۹۹۷ يعنی به مدت ۱۶ سال عليه بانک تايوانی اقامه دعوا نکرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ايران به اين حکم اعتراض کرد اما ديوان عالی تايوان با درست دانستن رای دادگاه عالی، پرونده را مختومه اعلام کرد.

ایران تا لحظه تنظیم این گزارش واکنشی به این حکم نشان نداده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter