English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعزام ۱۳۰۰ تن از شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه به کوبانی

آذوح: ارتش آزاد سوریه که در حمص مستقر است اعلام کرده که قصد دارد ۱۳۰۰ تن از شبه‌نظامیانش را به کولانی اعزام کند. به گفته رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه یگان مدافعان خلق در کوبانی از این پیشنهاد استقبال کرده است. رییس جمهور ترکیه می‌گوید ارتش آزاد سوریه و یگان مدافعان خلق در این‌باره مشغول گفت‌و‌گو و رایزنی‌اند.

فرات‌نیوز گزارش داده است که صالح مسلم، فرمانده یگان مدافعان خلق گفته‌های اردوغان را تکذیب کرده. به گفته صالح مسلم، یگان مدافعان خلق با ارتش آزاد سوریه در حال مذاکره است، اما تاکنون به نتیجه مشخصی دست نیافته. این فرمانده کرد به فرات‌نیوز گفته است: «ترکیه هدفی ندارد جز ایجاد سردرگمی.»

کوبانی در شمال سوریه و در مرز ترکیه قرار دارد. این شهر از سه طرف محاصره شده. به همین جهت نیروهای اعزامی ارتش آزاد سوریه فقط از طریق خاک ترکیه و از شمال کوبانی می‌توانند وارد این شهر بشوند.

آنکارا مدت‌هاست که از ارتش آزاد سوریه در مبارزه با بشار اسد حمایت می‌کند. یگان مدافعان خلق در کوبانی و همچنین پیشمرگه‌های کرد در عراق نه تنها از حمایت ترکیه برخوردار نیستند، بلکه این کشور آن‌ها را به خاطر پیوندشان با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در زمره گروه‌های تروریستی قرار داده و به همین دلیل از هرگونه کمک‌رسانی به یگان مدافعان خلق در کوبانی سر باز زده است.

فقط ۱۵۰ پیشمرگه کرد

دوشنبه، ۲۰ اکتبر آنکارا سرانجام تحت فشار ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا به عده‌ای از پیشمرگه‌های کرد اجازه داد از خاک ترکیه وارد کوبانی بشوند. اردوغان اما دستور داد که تعداد پیشمرگه‌ها از ۱۵۰ نفر تجاوز نکند.

مرکز فرماندهی آمریکا به رسانه‌های جهان خبر داده است که پیشروی تروریست‌های داعش به سوی کوبانی متوقف شده است. مرکز فرماندهی آمریکا می‌گوید یگان مدافعان خلق با پشتیبانی جنگنده‌های شکاری ائتلاف نظامی از عهده دفاع از شهر برمی‌آیند.  حقوق بشر در سوریه اما گزارش داده است که تروریست‌های داعش موفق شده‌اند به رغم بمباران‌ها بر مناطقی از شمال و مرکز کوبانی تسلط پیدا کنند.

در این میان شایعاتی هم مبنی بر استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی در کوبانی درگرفته است. هنوز هیچگونه نشانه‌ای که نمایانگر به‌کارگیری سلاح شیمیایی باشد وجود ندارد. برخی شاهدان عینی گزارش داده‌اند که اهالی کوبانی از تنگی نفس و دیگر علائم به کارگیری گاز خردل رنج می‌برند. بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده که احتمال به‌کارگیری سلاح شیمیایی در کوبانی در دستور کار در شورای امنیت سازمان ملل قرار خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter