English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پرونده اسید پاشی؛ برخورد با رسانه‌‌ها شدت می‌گیرد

آذوح: در حالی که حسن روحانی خواهان پیگیری پرونده اسید پاشی به زنان شده، برخورد با رسانه‌هایی که تصاویر تجمع مردمی در اصفهان و تهران را منتشر کرده بودند نیز شدت یافته است.

وب سایت «کلمه» گزارش داده آریا جعفری، عکاس و مسئول بخش عکس خبرگزاری ایسنا در اصفهان که عکس‌های زیادی از تجمع اعتراضی مردم اصفهان در روز چهارشنبه گذشته منتشر کرده بود در منزل خود بازداشت و وسایل شخصی او نیز تفتیش و توقیف شده است.

خبرگزاری مهر نیز صفحه مربوط به عکس‌‌های تجمع اعتراضی علیه اسید پاشی را از وب سایت خود حذف کرده و توضیحی در این مورد نداده است.

خبرگزاری فارس، از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیز خواهان برخورد با رسانه‌هایی شده است که به گفته فارس «اسید پاشی کرده و با امنیت و آرامش ملی بازی دو گانه انجام می‌دهند». این خبرگزاری، اخبار انعکاس یافته در برخی رسانه‌‌های داخلی را هم سو با «رسانه‌های بیگانه» ارزیابی کرده است.

شهلا میرگلوبیات، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز جنایت اسیدپاشی در اصفهان را «سناریوی جدید خود غربی‌ها» دانسته و گفته است سند این موضوع نیز همزمانی این توطئه با بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس است.

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و عضو شورای شهر تهران هم از قوه قضاییه خواست تا با احضار افراد و رسانه‌ها از آن‌ها دلایل‌ و مدارک‌شان برای پیوند زدن حادثه اسیدپاشی به «نیروهای ارزشی» را بخواهد. عضو شورای شهر تهران این رسانه‌ها را با «فتنه ۸۸» مرتبط دانست.

ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور نیز پیوند زدن مسئله اسیدپاشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را کار «جریانات ضدانقلاب» معرفی کرد.

بیژن مقدم مدیرمسئول روزنامه جام‌جم نیز به خبرگزاری فارس گفته است فاصله ادعاهای رسانه‌های بیگانه با حقیقت زیاد است. به گفته مقدم: سؤال اینجاست که مسئولان رسانه‌های غربی بر چه اساسی به انگیزه عامل یا عاملان بروز حادثه اسیدپاشی در اصفهان پیش از آنکه دستگیر شوند، پی برده‌اند؟

در همین حال حسن روحانی به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری دستور داده است ماموریت‌های محوله در مورد پرونده اسید پاشی به زنان در اصفهان را با سرعت بیشتری پیگیری کنند. روحانی با ابراز تاسف از وقوع این اعمال غیرانسانی و ابراز همدردی با مصدومان، هیات وزیران را مامور کرد که در جلسه یکشنبه آینده بررسی گزارش دستگاه‌های مسوول را در دستور کار خود قرار دهد.

محمدمهدی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران نیز روز جمعه ۲ آبان در خطبه‌های نماز جعه خواهان برخورد با عوامل این جنایت‌ها شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter