English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

قرارداد غیرقانونی ۱۵۰ میلیونی سعید مرتضوی با صدا و سیما

آذوح: منابع خبری در ایران برای اولین بار اسناد تازه‌ای را از قرارداد غیرقانونی صدا و سیما با «سعید مرتضوی» منتشر کرده‌ است.

به گفته خبرگزاری کار ایران، ایلنا، این اسناد می‌تواند بخشی از زوایای قراردادهای غیرقانونی تأمین اجتماعی در دوران مرتضوی را روشن کند.

قرارداد ۱۵۰ میلیون تومانی در پی درخواست تأمین اجتماعی از صدا و سیما جهت «تهیه، تولید و اجرای دکور، صدا، نور و تصویر و نظارت در پخش برنامه ۵۰ دقیقه‌ای از مراسم بزرگداشت شصتمین سال تاسیس سازمان تامین اجتماعی» منعقد شده است.

متن این قرارداد مشخصاً به دو طرف قرارداد یعنی صداوسیما و سازمان تأمین اجتماعی اشاره دارد، اما تنها سیدمحمد هاشمی اصل از طرف صدا و سیما، به عنوان تهیه کننده برنامه، به انعقاد این قرارداد اقدام کرده و قرارداد یادشده از مجرای قانونی سازمان صدا و سیما عبور نکرده‌است.

به همین دلیل، سه ماه پس از معرفی هاشمی اصل برای تهیه‌کنندگی این برنامه، مدیر امور عمومی شبکه سه طی دو نامه جداگانه به تهیه کننده و همنچنین معاونت اداری مالی تأمین اجتماعی، انجام این قرارداد را فاقد وجاهت قانونی می‌داند و به تأمین اجتماعی وقت اعلام می‌کند که اساساً چنین برنامه ای حتی از شبکه سوم سیما پخش نشده است.

قراردادهای برنامه‌های مشارکتی صدا و سیما در برگه‌های مخصوص صدا و سیما و با امضای مدیر شبکه انجام می‌شود. با این حال قرار داد مزبور در برگه‌هایی با سربرگ تامین اجتماعی نگاشته شده است که این مورد نیز اصل و اساس قانونی آن را زیر سوال می‌برد.

مبلغ ۱۵۰ میلیونی قرارداد نیز به حساب صداوسیما واریز نشده و به شخص تهیه‌کننده پرداخت شده‌است. از سرنوشت این پول و شیوه خرج‌شدن آن خبری در دست نیست.

بنا بر گزارش خبرگزاری ایلنا، به نظر می‌رسد سعید مرتضوی در مقام مدیریت سازمان تأمین اجتماعی، با دادن مبالغی به برخی تهیه کنندگان تلاش می‌کرده تا صدا و سیما را به تریبونی اختصاصی برای دفاع از خود تبدیل کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter