English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تشکیل ۴۰۰ تیم امر به معروف توسط سپاه در بوشهر

آذوح: فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر از تشکیل و آموزش ۴۰۰ تیم «امر به معروف و نهی از منکر» در این استان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمیری عصر شنبه سوم آبان در نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان بوشهر گفت: «این تیم‌ها آماده فعالیت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هستند.»

به گفته او «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر تشکیل شده است و این ستادها در همه شهرستان‌ها فعال هستند.»

در چند ماه اخیر بیش از پیش در خصوص طرح «امر به معروف و نهی از منکر» در ایران سخن گفته شده و مجلس نیز طرحی را برای حمایت از «آمران به معروف و ناهیان از منکر» در دست بررسی و تصویب دارد. طرحی که با مخالفت دولت روبرو شده و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران از ایجاد «اختلاف بین مردم» به دلیل اجرای این طرح، ابراز نگرانی کرده است.

هم‌زمان با بررسی این طرح و افزایش انتقادات مقام‌های حکومتی و مذهبی از «بی‌حجابی» در ایران، چند مورد اسیدپاشی به زنان در اصفهان گزارش شده که دست‌کم بخشی از افکار عمومی بر این باور است این اسیدپاشی با هدف مقابله با «بدحجابی» انجام شده، موضوعی که البته مسئولان جمهوری اسلامی آن را تایید نمی‌کنند و مرتبط دانستن اسیدپاشی‌ها با امر به معرو و نهی از منکر را «توطئه ضد انقلاب» می‌دانند.

با این وجود مقامات پلیس ایران گفته‌اند که اسیدپاشی بر روی زنان کار یک نفر بوده است. اسیدپاشی بر روی صرفا «زنان» آن هم توسط یک نفر بر روی زنانی که هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند، فرضیه مرتبط بودن آن با «امر به معروف و نهی از منکر» را تقویت کرده است.

در همین حال حسن روحانی نیز هفته گذشته از اینکه گروهی در ایران صرفا «بدحجابی» را منکر می‌دانند، انتقاد کرد و گفت از نظر او «فقر و بیکاری بالاترین منکر است.»

شماری از تحلیل‌گران بر این باور هستند که افزایش فشارها به دلیل آنچه که «بدحجابی» خوانده می‌شود، با هدف «گسترش نارضایتی» از دولت حسن روحانی انجام می‌شود تا او در انتخابات آینده برای کسب آرا با مشکل روبرو شود. این تحلیل‌گران می‌گویند در دولت پیشین ایران که مورد پشتیبانی حکومت قرار داشته، برخورد با «زنان بدحجاب» به کمترین حد خود رسیده بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter