English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

جیش العدل: هواپیمای نیروی انتظامی ایران را ما سرنگون کردیم

آذوح: گروه شبه‌نظامی «جیش العدل»، که گروهی شبه‌نظامی و فعال در استان سیستان و بلوچستان است، مسئولیت سرنگونی هواپیمای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در روز ۱۱ اکتبر گذشته را که منجر به کشته شدن شماری از فرماندهان این نیرو انجامید، بر عهده گرفت.

صلاح الدین فاروقی، فرمانده این گروه مخالف جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الوطن مدعی شد که نیروهای این گروه، هواپیمای نظامی را که در تاریخ 11 اکتبر گذشته بر فراز بلوچستان و مشخصا در منطقه کوهستانی نصرت‌آباد در پرواز بود، منهدم کرده است که طی آن هفت تن از افسران ارشد سپاه پاسداران ایران کشته شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات اقدامی برنامه‌ریزی شده نبوده است، گفت: «این هواپیما در منطقه نصرت آباد در حال پرواز بود که تعدادی از اعضای گروه جیش العدل هم در آنجا بودند. آنها وقتی هواپیما را بالای سرشان دیدند آن را با سلاح‌های معمولی خود  هدف قرار دادند.»

وی افزود: «این هواپیما در روز شنبه ۱۱ اکتبر بعد از آن که در هوا منفجر شد، سقوط کرد. دولت ایران اعلام کرد که این هواپیمای نظامی ناپدید شده و بعد از آن هم اعلام کرد که سرنشینان آن از جمله چهار افسر بلندپایه سپاه پاسداران کشته شدند.»

شنبه ۱۱ اکتبر گذشته حوالی ساعت۲۰:۳۰ به وقت محلی یکی از هواپیماهای ملخی نیروی انتظامی ایران با هفت سرنشین از  تهران در حال پرواز به سمت زاهدان بود که در میانه مسیر ارتباط رادیویی‌اش قطع شده و اطلاعات این هواپیما از روی رادار محو شد.

بعد از آن مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی نقص فنی و برخورد با مانع را علت سقوط هواپیمای ناجا اعلام و بیان کرد که اجساد شهدای این سانحه قابل شناسایی است.

احمدی‌مقدم، رییس پلیس ایران نیز فرضیه احتمال «تروریستی» بودن حادثه سقوط هواپیما را کاملا مردود دانست و گفت: «برخی تلاش می‌کنند با طرح چنین مباحثی تروریست‌ها را قدرتمند جلوه دهند و فضا را ناامن کنند.»

احمدی‌مقدم در توضیح بیشتر برای مردود دانستن این فرضیه گفت: «هواپیمای ما در ارتفاع ۱۹ هزار پایی در حال پرواز بود اما نوع سلاح‌های قابل حملی که می‌توانست یک هواپیما را بزند نهایتا تا ۱۲هزار پا بورد دارد بنابراین تاکید می‌کنم که این فرضیه از اساس مردود است.»

وی ادامه داد: «در این حادثه آتش‌سوزی و انفجار نداشتیم. موتورهای هواپیما به دلیلی که هنوز نمی‌دانیم خاموش شده و متاسفانه این حادثه رخ داده است. شاید اگر روز بود با توجه به بال‌های پهن این هواپیما امکان فرود اضطراری وجود داشت اما در تاریکی شب این اتفاق رخ نداده است.»

گروه جیش العدل سال گذشته پنج مرزبان ایرانی را در مرز جکیگور استان سیستان و بلوچستان، به گروگان گرفت و پس از مدتی مدعی شد به خاطر براورده نشدن خواسته‌هایش توسط مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، یکی از آن‌ها را کشته است.

سرانجام چهارتن از مرزبانان با میانجی‌گری روحانیون اهل سنت زاهدان آزاد شدند. سرنوشت یکی از مرزبانان ربوده شده همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter