English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

شاخص رفاه؛ ایران هفت پله سقوط کرد

آذوح: طبق گزارشی که موسسه پژوهشی لگاتوم، مستقر در لندن، به تازگی درباره سطح رفاه در ۱۴۲ کشور مختلف منتشر کرده است، ایران در رتبه ۱۰۷ قرار دارد و به این ترتیب، جایگاه ایران در مقایسه با سال گذشته ۷ پله سقوط کرده است.

لگاتوم از سال ۲۰۰۷ این گزارش را منتشر می‌کند و پژوهشگران آن، شاخص رفاه را براساس ترکیبی از وضعیت کشورها در هشت حوزه مختلف تعریف کرده‌اند.

سطح رفاه در کشورها با مقایسه‌ وضعیت آنها در هشت حوزه اقتصاد، فرصت‌های کسب و کار، حکومت‌داری، آموزش، سلامت، امنیت و ایمنی، آزادی‌های فردی و سرمایه اجتماعی سنجیده می‌شود.

نروژ، سوئیس، نیوزیلند، دانمارک و کانادا به ترتیب پنج کشوری هستند که بالاترین سطح رفاه را دارند. در مقابل، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، بروندی و یمن پایین‌ترین سطح رفاه را بین کشورهای مورد مطالعه دارند.

رتبه ایران در این فهرست ۱۰۷ است و در اغلب هشت حوزه مورد بررسی نیز در نیمه پایینی جدول قرار دارد. بهداشت و آموزش تنها حوزه‌هایی هستند که ایران در نیمه بالایی جدول قرار گرفته است.

ایران در آموزش، بهترین جایگاه را دارد و در رتبه ۵۷ است، رتبه ایران در بهداشت هم ۶۷ است.

این گزارش نشان می‌دهد که در ایران به طور متوسط افراد حدود ۴ درصد بیشتر از میانگین جهانی برای فعالیت‌های حمایتی داوطلب می‌شوند، اما انتظار مردم از اینکه حمایت اجتماعی از آنان بشود، حدود ۱۲درصد کمتر از میانگین جهانی است. به این معنی که ۶۶.۷ درصد ایرانیانی که در این مطالعه مشارکت داشتند، گفته‌اند که می‌توانند در صورت نیاز به دیگران تکیه کنند، در حالی که این میزان در سطح جهانی (بین ۱۴۲ کشور بررسی‌شده) ۷۹.۹ درصد بوده است.

بنا به آنچه لگاتوم می‌گوید، در زمینه اقتصادی تنها کمی بیش از یک چهارم ایرانیان فکر می‌کنند که هم‌اکنون وقت خوبی برای کار پیدا کردن است.

بنگلادش، هندوراس و سنگال در سه رتبه بالایی ایران هستند و بنین، کنیا و زامبیا سه کشوری هستند که در سه پله پایین ایران قرار دارند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter