English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در بحبوحه تنش‌ها، اوباما و پوتین دیدار کردند

آذوح:

رئيس جمهوری آمريکا، باراک اوباما، و رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، به طور خلاصه در حاشیه نشست سازمان همکاریهای اقتصادی حوزه اقیانوس آرام (APEC) ملاقات، و درباره چند مساله کليدی جهانی  مورد اختلاف حکومت‌های دوکشور گفتگو کردند.

دو رهبر، همراه با رئيس جمهوری چين، شی جين پينگ، در حالی که روز سه شنبه وارد سالن برگزاری نشست می‌شدند نظراتی را درباره فضای سالن ردوبدل کردند.

سه ملاقات

کاخ سفید گفت رهبران ایالات متحده و روسیه در طول روز سه بار و در مجموع در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ملاقات کردند.

برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، گفت، موضوعات مورد گفتگوی دو رهبر شامل ایران، سوریه و اوکراین بود، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

ایالات متحده و روسیه با دیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان بطور مشترک با جمهوری اسلامی ايران بمنظور رسيدن به توافق جامعی پيرامون برنامه هسته‌ای تهران، و حصول اطمينان از اهداف صلح‌آمیز آن، گفتگو می‌کنند.

سوريه و اکراين

اما در ارتباط با سوریه، ایالات متحده به مخالفان حکومت سوریه کمک و اعلام کرده است که رئیس جمهوری، بشار اسد، رهبر مشروع کشور نيست، در حالی که روسیه به دولت اسد سلاح فروخته و قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر تحریم رژيم اسد را وتو کرده است.

مواضع دو کشور همچنين بر سر اوضاع اوکراين در تضاد قرار دارد. ایالات متحده روسیه را متهم می‌کند که به جنگجویان جدایی‌طلب کمک می ‌رساند و در پاسخ به اين اقدامات مسکو تحریم‌های اقتصادی بر روسيه اعمال کرده است

آخرين باری که اوباما و پوتین بطور رودررو با يکديگر ملاقات کرده بودند، خردادماه گذشته بود. آن ملاقات بطور حاشيه‌ای و يک روز پس از آن روی داد که آقای اوباما و رهبران گروه ۸ کشور صنعتی، بدون رهبر روسیه، گردهم آمده و نشست از پيش برنامه ريزی شده‌ای در روسيه را، به دليل واکنش نامناسب مسکو به درگيری اوکراين، لغو کردند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter