English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دیدار جمعی از فعالان مدنی با بهمن خالقی

آذوح: امروز جمعی از فعالان مدنی آذربایجانی از شهرهای مختلف آذربایجان با بهمن خالقی دیدار کردند.

به گزارش  اویان نیوز چهارشنبه ۲۱آبان۹۳ جمعی از فعالان مدنی آذربایحانی از شهرهای مراغه، بناب، میانه، اهر و اورمیه با حضور در منزل بهمن خالقی آزادی این فعال فرهنگی را به خانواده این وی تبریک گفته و از آخرین وضعیت ایشان اطلاع یافتند.

این دیدار  پس از آزادی این فعال مدنی از زندان مرکزی تبریز صورت گرفته است.

بهمن خالقی در این دیدار از وضعیت نابسامان بهداشت و سلامتی زندانیان زندان مرکزی تبریز ابراز نگرانی کرده است.

وی با انتقاد از امکانات آسایشی و رفاهی و پذیرش بیش از ظرفیت بندهای مختلف زندان، عدم تفکیک زندانیان بر اساس جرایم و سابقه محکومیت را از دیگر معضلات جدی زندان مرکزی تبریز عنوان کرد.

دوشنبه ۱۹آبان۹۳  بهمن خالقی فعال ملی – مدنی آذربایجانی اهل بناب پس از گذراندن دوران محکومیت ۶ ماهه ی خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

وی روز۲۴دی۹۱  در روزهای پس از برگزاری تجمع اعتراضی مردم مراغه نسبت به سیاست خارجی ایران در قبال ارمنستان، از سوی ماموران امنیتی درمنزل شخصی خود در شهر بناب بازداشت شده بود.

قاضی داور نیا رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه بهمن خالقی را به اتهام عضویت در دسته یا جمعیتی که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور است، به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم نمود.

در فروردین سال ۹۲ ماموران اداره اماکن شهرستان بناب بدون ارائه دلیل و حکم قانونی به بهمن خالقی مدیر و صاحب کتاب فروشی “ایشیق”، مجوز این کتابفروشی را لغو نمودند.

پس از آن نیز بهمن خالقی روز ۱اسفند۹۲ در آستانه روز جهانی زبان مادری از سوی ماموران امنیتی شهر بناب در محل کارش در شهر بناب بازداشت و پس از ۲ روز آزاد گردید.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter