English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرانسه: هنوز پرسش‌های کلیدی درباره توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد

آذوح: لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه، با ابراز اميدواری درباره توافق نهايی هسته‌ای با ايران تا ضرب‌الاجل سوم آذر، گفته است که «هنوز سوال‌های کليدی» باقی مانده‌اند که بايد «حل و فصل» شوند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، آقای فابيوس روز پنجشنبه ۲۲ آبان در پاريس و در يک کنفرانس خبری مشترک با همتای ايتاليايی‌اش، گفته است: «اميدوارم که ما بتوانيم به يک توافق دست يابيم ولی هنوز پرسش‌های کليدی‌ای باقی مانده‌اند که بايد حل و فصل شوند».

وزير امور خارجه فرانسه افزود: «اکنون نمی‌توانم پيش‌بينی کنم. فکر می‌کنم تنها در ۲۴ نوامبر (سوم آذر) باشد که بتوان {شرايط را} ارزيابی کرد».

اين اظهارات در حالی بیان می‌شود که روسيه گفته است، آنچه از «ضرب‌الاجل» مهمتر است، يک «توافق واقعی» است.

الکساندر لوکاشويچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه، روز پنجشنبه با اشاره به گفت‌وگوهای ايران و ۱+۵ گفته است: «ما به تمام طرف‌ها تاکيد کرده‌ايم که برای رعايت ضرب‌الاجل تلاش کنند. اما کدام مهمتر است؟ ضرب‌الاجل يا يک توافق واقعی؟»

با وجود اين، سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه گفته که احتمال رسيدن به توافق نهايی تا روز سوم آذر هنوز به طور کامل منتفی نشده است.

يک روز پيش از بيان اين سخنان، سرگئی لاوروف وزير امور خارجه روسيه همراه با جان کری همتای آمريکايی‌اش، خواستار توافق هر چه سريع‌تر بين ايران و کشورهای مذاکره کننده در گفت‌وگوهای هسته‌ای شده بود.

به دنبال برگزاری آخرين دور مذاکرات بين ايران، آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، بريتانيا و آلمان در مسقط، پايتخت عمان، گزارش‌ها حاکی از باقی ماندن اختلافات ميان طرف‌ها است.

خبرگزاری رويترز هم به نقل از منابع رسمی ايرانی و غربی گزارش داده که «بعيد است ايران و ۱+۵ بتوانند تا سوم آذر به توافقی نهايی درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی دست يابند».

این خبرگزاری روز چهارشنبه ۲۱ آبان به نقل از منابع یاد شده گزارش داده که ايران و قدرت‌های جهانی احتمالا به «توافق موقت» جديدی خواهند رسيد که بر مبنای آن هم از فشار تحريم‌ها عليه تهران کاسته خواهد شد و هم گفت‌وگوها برای رسيدن به توافق جامع همچنان ادامه خواهد داشت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter