English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سومین سالگرد درگذشت عباس بارز شاعر نامی آذربایجان در اهر برگزار شد

آذوح: به گزارش سانانیوز، 22آبان93 جمعی از فعالان فرهنگی- مدنی آذربایجانی و اهالی منطقه با حضور بر سر مزار استاد بارز همزمان با سومین سالگرد درگذشت وی مراسم بزرگداشتی برگزار نمودند.

این مراسم در غیاب مسئولان فرهنگی شهرستان اهر و استان آذربایجانی شرقی و با حضور فعالان و اهالی منطقه در روستای آی پیرزن از ساعت ۱۶ عصر آغاز گردید،  تعدادی از فعالین فرهنگی با ایراد سخنرانی و خواندن اشعاری این روز را گرامی داشتند.

یکی از فعالان اهری ضمن خوش آمدگویی به حاضرین درباره آثار استاد بارز سخنرانی نمود وی به چند بعدی بودن اشعار بارز پرداخته و گفت: در بررسی آثار استاد عباس بارز به عمیق بودن و چند بعدی بودن  اشعارش پی می بریم و باید از ابعاد مختلف این اشعار را مورد بررسی قرار دهیم که تا به امروز به این امر آنطور که می باید پرداخته نشده است وی عنوان کرد: مقام استاد به حددی است که می توان استاد بارز را پدر معنوی قاراداغ نامید.

در ادامه مراسم دیگر شاعران نیز با خواندن قطعاتی از اشعار خود یاد استاد را گرامی داشتند.

حاضرین این مراسم خواستار برگزاری باشکوه تر این مراسم در سالهای آتی شدند.

در حاشیه این مراسم نیز حاضرین از خانه استاد بارز دیدن کردند.

همچنین خاطر نشان می کنیم عباس اسلامی متخلص به بارز از شعرای نامی آذربایجان بود وی در حوزه شعر و ادبیات به خصوص ادبیات آذربایجان خلاقیت منحصربه فردی داشت و آثار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است. وی در پاییز سال ۱۳۰۰شمسی در شهرستان اهر و در روستای ” آی پیرزن” دیده بر جهان گشود. پدرش شیخ الاسلام ‘میرزا جعفر’ و از عالمان منطقه قره داغ بود. بارز با سرودن منظومه هایی همچون « ائل دایاقینا سلام » و « یاسلی ساوالان » نقش به سزایی در ادبیات معاصر آذربایجان داشته و به اعتقاد برخی از فعالان این عرصه وی پرچمدار شعر کلاسیک آذربایجان بوده است.

روز سه شنبه ۲۴آبان۹۰ عباس بارز شاعر نامی آذربایجانی در سن ۹۰ سالگی در بیمارستان باقرالعلوم اهر درگذشت.

سانانیوز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter