English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تضعیف جبهه ملی مبارزه با تروریسم در غرب آزربایجان و ضرورت تاریخی ۲۴ مهر

اکثر قریب به‌اتفاق جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی حرکت ملی آزربایجان و حتی برخی منتقدین و مخالفین حکومتی حرکت ملی آزربایجان بر سر این موضع متفق‌القول هستند که بازیگران سیاسی جهان و منطقه در حال اجرای پروژه‌ای تحت عنوان خاورمیانه جدید برای تغییر نقشه جغرافیای سیاسی منطقه می‌باشند و گروه‌های تروریستی کورد از مدل مذهبی و یا غیرمذهبی‌اش مهره اصلی و عروسک دست سازی به نام “داعش ” نیز بهانه اجرای این پروژه شده است.

تقریباً از ده سال پیش که فعالین حرکت ملی آزربایجان مبارزه سامانمند خود را برای مقابله با غده سرطانی تروریسم کورد در غرب آزربایجان را آغاز نمودند که منجر به تشکیل “کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان” انجامید اکثر روشنفکران ترک آزربایجانی چه اصلاح‌طلب و چه محافظه‌کار نزدیک به جمهوری اسلامی و یا سوسیالیست‌ها منکر وجود چنین خطری بودند و جالب اینکه حتی بسیاری از فعالین شناخته‌شده حرکت ملی آزربایجان طرح چنین مسئله‌ای را الزامی ندانسته و در دومین سال برگزاری مراسم ستارخان در شهرری مانع داخل کردند بندی به‌عنوان اعتراض به تغییر ترکیب جمعیتی منطقه غرب آزربایجان بودند که با اصرار تنی چند از فعالین حرکت ملی این بند در قطعنامه پایانی مراسم ستارخان گنجانده شد.

خوشبختانه در چند سال گذشته در پی تلاش شبانه‌روزی فعالین حرکت ملی آزربایجان و سرعت گرفتن تحولات منطقه ماهیت تروریسم کورد و ادعاهای ارضی آن بیشتر از قبل بر همه روشن گردید که ماحصل آن انسجام هر چه بیشتر فعالین و احزاب سیاسی حرکت ملی آزربایجان برای مقابله و خنثی نمودن توطئه اشغال نرم اراضی تاریخی غرب آزربایجان می‌باشد.

باکمال خوشبختی می‌توان گفت که لایه‌های مختلف اجتماعی ترک آزربایجان حتی در دورترین نقطه آزربایجان از وجود پروژه شوم تغییر ترکیب جمعیتی و اشغال نرم منطقه غرب آزربایجان آگاهی کامل داشته و روحیه مقابله با این توطئه کاملاً تکوین یافته و آماده آزادسازی انرژی خود در روزهای بحرانی می‌باشد که نمونه آن را در تجمع ضد تروریستی ۲۴ مهر اورمیه شاهد بودیم که فعالین شهرهای مختلف ضمن حمایت از مردم شهر اورمیه عملاً وارد صحنه شدند و جمعیت حاضر در خیابان‌ها علیرغم سرکوب و خفقان شدید پلیسی و نظامی توانستند صدای رسای خود را به مسئولین سیاسی ایران و رهبران گروه‌های تروریستی برسانند.

با همه این اوصاف رگ‌هایی از تضعیف و تخریب و شانتاژ را علیه تئوریزه شدن اندیشه دفاع ملی از غرب آزربایجان در بین عموم مردم می‌بینیم و در کار آن برخی کارشکنی‌ها و چوب لای سنگ گذاشتن‌ها را شاهد هستیم.

رگه بسیار ضعیف و بی‌تأثیر تخریب از سوی جریان‌های چپ ترک آزربایجانی نشأت می‌گیرد که فعالین حرکت ملی آزربایجان را همچنان پانتورکیست و مزدوران جمهوری ترکیه می‌دانند و به دلیل هم‌پیمانی عقیدتی با تروریسم کورد خاک وطن را به لقای سوسیالیسم فروخته‌اند که تکلیف ملت ترک آزربایجان با آن‌ها روشن است.

بخش عمده تخریبت و سرکوب از طرف جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، که خود در گوشه مهمی از بازی حوادث منطقه‌ای ایستاده و از صاحبان نفوذان بی‌چون‌وچرا در داخل گروهای تروریستی کورد بوده و با ابزار کورد منافع سیاسی خود را تأمین می‌کند. جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از ابزار کورد در سرپا نگه‌داشتن حکومت بشار اسد ،ایجاد بحران و فشار به جمهوری ترکیه و تعیین خط سیاسی در عراق استفاده می‌کند در داخل نیز از این ابزار برای متوقف نمودن رشد حرکت ملی بهره می‌جوید. بنابراین با تمام توان می‌کوشد که صدای اعتراض فعالین حرکت ملی آزربایجان به پروژه اشغال نرم و تغییر ترکیب جمعیتی را با استفاده از عوامل نفوذی خود در گلو خفه کند.

در سال‌های گذشته تهدیدات و بازداشت و صدور احکام قضایی برای فعالین حرکت ملی در غرب آزربایجان نتوانست جبهه ملی مبارزه با تروریسم در غرب آزربایجان را از فعالیت بازدارد و با قوت گرفتن اندیشه ملی مبارزه با تروریسم در بین مسئولین سیاسی و نظامی بومی تلاش جمهوری اسلامی برای متوقف نمودن جنبش ملی مبارزه با تروریسم در غرب آزربایجان دو برابر شد.

رسانه‌های حکومتی و مزدوران قلم‌به‌دست تلاش کردند ضمن بی‌اهمیت جلوه دادن جنبش ضد تروریستی ملت ترک آزربایجان آن را ابزار فشار جمهوری ترکیه علیه دولت ایران قلمداد کنند که خوشبختانه خودشان رسوایی امر شدند.اما سیاست ارگان‌های امنیتی ایران برای تشکیل جریان‌های موازی در جهت ایجاد انشعاب در جنبش ملی مبارزه با تروریسم ملت ترک آزربایجان تا حدودی جواب داد. راه‌اندازی پیچ‌های مختلف اینترنتی، انتشار مقالات بی‌نام و مجهول، تخریب تشکل‌های مردمی، برجسته نمودن ضعف‌ها و پمپاژ نیروهای به‌ظاهر خودی و منفی‌باف از برنامه‌های کاری سیستم امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای تضعیف جنبش ملی مبارزه با تروریسم ملت ترک آزربایجان بود که هم‌اکنون، خصوصاً بعد از تجربه ۲۴ مهر به‌شدت دنبال می‌گردد.

تکلیف با هم‌پیمانان ترک چپ‌گرای گروه‌های تروریستی و جمهوری اسلامی برای همه ما روشن است و کسی انتظار ندارد که گروه‌های چپ ترک آزربایجانی که سابقه سکوت در مقابل جنایات ارامنه در قاراباغ به دلیل حمایت مسکو از آن‌ها را در پرونده دارند و یا ۳۰۰۰۰ قربانی تروریسم کورد ترکیه را بی‌ارزش و تنها کشته شدن چند تروریست را حقوق بشر می‌دانند از جنبش ملی مبارزه با تروریسم در غرب آزربایجان حمایت کنند و یا جمهوری اسلامی از مصالح و منافع سیاسی خود گذشت کند. اما اصل سخن باکسانی هست که داعیه حضور در جنبش ملی مبارزه با تروریسم و یا حضور فعال در عرصه حرکت ملی آزربایجان رادارند. چرا این آقا و یا آقایان ساز مخالف برداشته و برای تضعیف جبهه زجر خوانی می‌کنند ما این معما را نتوانستیم حل کنیم.

اگر افشای اسامی اعضا و هواداران احزاب سیاسی آزربایجان و نهادهای مردمی که مبارزات ضدت تروریستی را سازمان‌دهی می‌کنند خدمت به ملت ترک آزربایجان است ما جلودار این آقا و یا آقایان نیستیم. شاید بازداشت و زندانی شدن اعضا و هواداران سازمان‌های زیرزمینی حرکت ملی آزربایجان دعوای درد کار است پس بهتر است کار امروز را برای فردا نسپاریم شاید آن موقع تعریف واقعی خیانت برای ملت ترک آزربایجان آشکار شود. یا اگر درد این حرافان اینترنتی که هیچ شناسنامه‌ای نیز در بین احزاب سیاسی آزربایجان ندارند، مدال پهلوان‌پنبه همه افتخارات جنبش ملی مبارزه با تروریسم ملت ترک آزربایجان را به آن‌ها دادیم تا با مدال‌های خودشان خوش باشند و بگذارند عقلای قوم به کار خود برسند و بیشتر از این چوب لای چرخ جنبش نگذارند.

سخن را این‌چنین به پایان برسانیم که مسئله پروژه تغییر ترکیب جمعیتی و اشغال نرم اراضی غرب آزربایجان به مرحله بسیار خطرناکی رسیده و عوامل حاضر درصحنه و پشت‌صحنه لجام‌گسیخته برای تکمیل جورچین‌های این پروژه فعالیت می‌کنند و تنها رمز نجات اراضی غرب آزربایجان به هم ریختن بازی آن‌ها با تبلیغ و ترویج جنبش ملی مبارزه با تروریسم در غرب آزربایجان و تجهیز فعالین به اندیشه سیاسی و آموزش میدانی برای مقابله با سرطان تروریسم و پیشرفت پروژه ضد آزربایجانی می‌باشد که آن‌هم بدون انسجام و طرد نفوذی‌ها،تخریباتچی ها و منفی‌بافان واقعیت عملی به خود نخواهد گرفت. ۲۴ مهر نقطه عطفی در جنبش ملی مبارزه با تروریسم در غرب آزربایجان بود و پیام رسایی را برای همگان فرستاد، اما تکرار این پیام‌ها ملت ترک آزربایجان و اراضی ملی را در برابر خطرات غده سرطانی تروریسم و صاحب قدرت پشت پرده حوادث واکسینه خواهد کرد و امیدواریم برخی‌ها نیز ضرورت مسئله را درک کرده و با یاری مبارزان جنبش گامی مثبت بردارند و یا حداقل سکوت کنند بهتر است.

اتحادیه جوانان غرب آزربایجان

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter