English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«داعش از پالایشگاه بیجی عقب نشینی کرد»

آذوح: همزمان با انتشار گزارش ها در خصوص عقب نشينی نيروهای حکومت اسلامی،‌ «داعش سابق» از بزرگترين پالايشگاه عراق در مجاورت شهر بيجی، ژنرال مارتين دمپسی، رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا روز شنبه ۱۵ نوامبر در سفری از پيش اعلام نشده وارد بغداد شده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اين نخستين ديدار رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا از عراق از زمان آغاز حملات هوايی ائتلاف به رهبری ایالات متحده به مواضع گروه حکومت اسلامی است.

 ژنرال دمپسی به خبرگزاری رويترز گفته است که به عراق سفر کرده تا درخصوص نحوه پيشرفت همکاری نيروهای آمريکايی و عراقی برای مقابله با داعش و همچنين منابع مورد نياز آنها اطلاعاتی را کسب کرده و با دست اندکاران اين امور گفت وگو کند.

درحالی که ژنرال دمپسی به بغداد سفر کرده است که پيشتر باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا دستور اعزام ۱۵۰۰ سرباز ديگر به عراق را صادر کرد.

حملات هوايی نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا به مواضع گروه حکومت اسلامی باعث شده است تا پيشروی اين گروه در عراق و سوريه متوقف شود.

در همين حال به گزارش شبکه الجزيره، همزمان با ورود رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا به بغداد، نيروهای ارتش عراق توانسته اند مناطق اطراف پالايشگاه بيجی را به تصرف خود در اوردند.

همزمان با اين گزارش، رسانه های محلی عراق می گويند، نيروهای گروه حکومت اسلامی از محوطه پالايشگاه بيجی گريخته اند.

گروه حکومت اسلامی در تابستان سال جاری توانست بخش های وسيعی از عراق را تصرف کرده و شهر بيجی را همان زمان به کنترل خود در اورده و این پالایشگاه را محاصره کند. اما نيروهای عراق طی هفته گذشته توانستند اين شهر را از نيروهای داعش بازپس بگيرند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter