English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

'بزرگ‌ترین معدن طلای خاورمیانه' در تکاب(تیکان تپه) افتتاح شد

آذوح: دولت ایران می‌گوید "بزرگ‌ترین معدن طلای خاور میانه" امروز شنبه ۲۴ آبان در منطقه تکاب در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته مقام‌های ایران با آغاز کار معدن زرشوران (زره‌شوران) ظرفیت سالانه تولید طلا در ایران سه هزار کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند و به حدود پنج و نیم تن می‌رسد.

مهدی کرباسیان، رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران بعد از مراسم افتتاح این معدن به خبرنگاران گفت: "بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه ذخیره معدنی این مجتمع ۵۵ تن بود که با بررسی‌های جدید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور این رقم به ۱۱۰ تن افزایش یافته است."

به گفته آقای کرباسیان روش به کار گرفته‌شده در فرآوری طلا در این مجتمع توسط یک شرکت ایرانی ابداع شده و به ثبت رسیده که "موجب صرفه‌جویی در هزینه و اجرای طرح با یک‌سوم قیمت معمول در روش های مطرح دنیا شده است."

او گفته است که در غیر این صورت با توجه به تحریم‌های ایران امکان بهره‌برداری از این معدن وجود نداشت.

    عملیات اکتشاف در این معدن (زرشوران) در سال ۷۶ آغاز شده و در ابتدای اکتشاف ذخیره ۵۶ تن شناسایی شد که این میزان ذخایر هم اکنون به ۱۱ تن رسیده و پیش بینی می‌شود در آینده ای نزدیک با ۱۰ هزار متر حفاری که در دست اجراست، این میزان به ۲۰۰ تن افزایش یابد.

بر اساس تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا هر گونه تجارت طلا و فلزات گران‌قیمت با ایران ممنوع است.

معدن طلای زرشوران در ۳۵ کیلومتری شهر تکاب در آذربایجان غربی قرار دارد.

به گفته آقای کرباسیان، سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی کارخانه طلای زرشوران ۱۷۰ میلیارد تومان بوده و اکتشافات اولیه معدن طی ۴ سال توسط مهندسان کانادایی، انگلیسی و آفریقای جنوبی انجام شده است.

حسینقلی قوانلو، مجری طرح تجهیز معدن زرشوران به خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا گفت که با اجرای طرح توسعه این معدن ظرفیت تولید طلا در آن سالانه به شش تن خواهد رسید.

این معدن با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

پیش از افتتاح زرشوران، معدن طلای آق‌دره در سی کیلومتری تکاب با ظرفیت تولید سالانه بیش از دو تن بزرگ‌ترین معدن ایران بود.

مجتمع طلای موته هم اولین کارخانه استحصال طلای ایران است که در سال ۱۳۷۲ در ۵۰ کیلومتری شهر گلپایگان توسط یک شرکت استرالیایی راه‌اندازی شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter