English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نزول شاخص سهام و نرخ طلا هم‌زمان با مذاکرات اتمی وین

آذوح: بازار ارز و سهام ایران درانتظار نتیجه‌ مذاکرات اتمی است. به‌رغم افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی، نرخ طلا در ایران راکد است و شاخص کل بورس نیز روندی نزولی را طی می‌کند.

مقامات بازار بورس ایران می‌گویند ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای همچنان بلای جان بورس شده و شاخص کل بورس کشور همچنان روند نزولی دارد. کارشناسان در عین‌حال می‌گویند که وضعیت دست‌کم بالاخره از حالت رکود خارج شده است.

به گزارش "خبر آنلاین" اخباری که در دو روز گذشته از روند مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر شده، برای بازار مثبت نبوده است. شاخص بورس ظرف ۴۸ ساعت گذشته تا مرز کمتر از ۷۵ هزار واحد نیز نزول کرد.

به گزارش این وب‌سایت خبری، شاخص کل با ۵۵۶ واحد کاهش مواجه شده است. بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را شرکت‌های حوزه‌ی فن‌آوری و کامپیوتر، توسعه صنایع سیمان و شرکت "ایران خودرو" داشته‌اند.

در عین‌حال بیشترین حجم معاملات در روزهای پرنوسان گذشته به نام بانک صادرات ایران، سیمان سپاهان، ایران خودرو و سایپا ثبت شده است.

مذاکرات بر سر برنامه‌ی اتمی بازار طلا و ارز را هم بی‌نصیب نگذاشته است. رئیس‌کل بانک‌مرکزی ایران پیش‌بینی کرده بود که نرخ برابری ارزهای خارجی کاهش یابد. اما تا شامگاه روز چهارشنبه نرخ دلار همچنان از ۳ هزار و ۲۵۰ تومان پایین‌تر نیامد.

تاثیر مذاکرات بر بهای طلا

در روزهای گذشته بهای طلا در بازار جهانی روندی صعودی داشت. بااین‌حال بازار طلا در ایران برخلاف روند جهانی، با روند صعودی مواجه نیست.

محمد کشتی‌آرای، رئیس "اتحادیه طلا" در ایران، به "خبرآنلاین" گفت که نگرانی درباره‌ی آیند‌ه‌ی نامشخص برنامه‌ی اتمی ایران دلیل اصلی مقاومت بازار در برابر افزایش قیمت طلاست.

او با تاکید بر این‌که چشم‌انداز و تاثیر توافق هسته‌ای بر روی اقتصاد کشور را باید "کلی‌تر" و "جامع‌تر" دید، اضافه کرد:«اگر توافق ایجاد شود، تاثیرات مثبتی را بر روی بهای ارز و طلا شاهد خواهیم بود، اما اگر توافقی حاصل نشود، واقعا نمی‌دانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

در جریان دور پیشین مذاکرات هسته‌ای که چشم‌اندازی اندک روشن‌تری برای توافق‌های بعدی گشود، بهای طلا و ارز در ایران بلافاصله سقوط کرد. ناظران در آن هنگام کاهش بلای طلا و ارز را ناشی از تاثیر روانی خبر تعلیق برخی تحریم‌ها علیه ایران دانستند

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter